شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۸۸۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام صادق(ع):

توجه مساجد به نهج البلاغه بیشتر شود

حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی با بیان اینکه میزان توجه مساجد، حوزه های علمیه و دانشگاه ها به نهج البلاغه کم است، اظهار کرد: امروزه طلاب بعد از پنج تا ۱۰ سال تحصیل در حوزه های علمیه، آشنایی کاملی با نهج البلاغه ندارند.

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۰۹

حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی درباره میزان تحقق نهضت «نهج البلاغه خوانی در مساجد کشور»، گفت: من طی بیش از 20 سال امامت جماعت در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین تهران، هر چهارشنبه بحث تفسیر نهج البلاغه داشته ام، هرچند بسیاری از مساجد کشور به موضوع نهج البلاغه خوانی کم توجهی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد طی چند سال اخیر توجه بیشتری به نهج البلاغه داشته است، افزود: این مرکز  نمونه اخیرا از ائمه جماعات خواسته است نامه حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) را در مساجد تفسیر کنند.

 

امام جماعت مسجد امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه های متولی مساجد، خوب است ولی کم است.

 

میرلوحی اظهار کرد: نهج البلاغه باید وارد زندگی ما شود و مصدر فکر و منبع فرهنگ ما شود و از آن استفاده های تاریخی، سیاسی و اخلاقی کنیم.

 

وی با بیان اینکه میزان توجه مساجد، حوزه های علمیه و دانشگاه ها به نهج البلاغه کم است، گفت: امروزه طلاب بعد از پنج تا 10 سال تحصیل در حوزه های علمیه، آشنایی کاملی با نهج البلاغه و آموزه ها و درس های آن ندارند.

 

امام جماعت مسجد امام صادق(ع) اظهار کرد: توجه دانشگاه ها و حوزه های علمیه به نهج البلاغه، حاشیه ای است و به عنوان یک درس جنبی به آن نگاه می شود.

پایان پیام/

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۰۹
https://news.masjed.ir/u/jj8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید