دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۸۶۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی

رفع ممنوعیت حجاب در مدرسه تایلندی

وزارت آموزش و پرورش تایلند به دختران مسلمان شاغل به تحصیل در مدرسه‌ای در استان پاتانی این کشور اجازه داد حجاب‌شان را آنگونه که دین اسلام از آنها می‌خواهد، رعایت کنند.

(دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۴۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از استریت تایمز؛ از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، دانش‌آموزان مسلمان این مدرسه می‌توانند برای حضور در کلاس‌ها حجاب داشته باشند.
سوراچت چایوونگ، معاون وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه گفت: دانش‌آموزان مسلمانان می‌توانند با رعایت قوانین مبنی بر پوشیدن رنگ‌هایی که مدرسه اجازه می‌دهد، آن گونه که دین‌شان دستور داده لباس بپوشند. مثلاً باید حجابی که می‌پوشند سفید یا همرنگ با دامن فرم مدرسه باشد.
در هفته گذشته درباره نحوه پوشش مسلمانان مدرسه انوبان پاتانی تنش‌های زیادی ایجاد شده بود. اگرچه این مدرسه در منطقه مسلمان نشین قرار دارد، دانش‌آموزان آن تا پیش از هفته گذشته اجازه نداشتند برای حضور در کلاس، حجاب اسلامی داشته باشند.
برخی از دانش‌آموزان با حمایت والدین و موسسه صلح مسلمانان از مدرسه درخواست کردند که در ترم جدید حجاب داشته باشند. در ابتدا مسئولان مدرسه قبول کردند اما بعداً حرفش را پس گرفتند.
روز ۲۶ اردیبهشت، مدیر مدرسه گفته بود اگر کسی با حجاب اسلامی به مدرسه بیاید، مخالفتی با او صورت نخواهد گرفت. اما دو روز بعد، شورای مدرسه طی جلسه‌ای صحبت‌های او را نقض کرد و گفت پوشیدن حجاب در مدرسه ممنوع است.
با این حال والدین و فعالان حقوق بشر تسلیم نشدند و برای گرفتن حق این دانش‌آموزان مسلمان همه تلاش خود را کردند. در نهایت، معاون دفتر کمیسیون تحصیلات ابتدایی در ملاقات با مسئولان مدرسه گفت مسلمانان این مدرسه اجازه را دارند که مطابق باور و اعتقاد مذهبی خود لباس بپوشند.
والدین معترض می‌گویند رعایت حجاب هیچ منافاتی با قوانین مدرسه ندارد و اگر مدرسه قبول نمی‌کرد که دختران با حجاب اسلامی به کلاس ها بروند، آنها باز هم تلاش می‌کردند و تسلیم نمی‌شدند.
(دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۴۴
https://news.masjed.ir/u/nBi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید