چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۸۳۴
گزارشگر : ایده ایده
مراسم تکریم و غبارروبی مسجد ولیعصر(ع)

غبارروبی از مساجد جهت آمادگی برای ماه مهمانی خداست

حمیدرضا حاجی بابائی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و غبارروبی مسجد ولیعصر(ع) شهرک محلاتی گفت: غبارروبی در مساجد موضوعی دینی و از سنت های الهی است و نشانه ورود به ماهی است که قرار است برای ما تقوا ایجاد کند.

(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی، حمیدرضا حاجی بابائی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و غبارروبی مسجد ولیعصر(ع) شهرک محلاتی که شامگاه سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: غبارروبی در مساجد موضوعی دینی و از سنت های الهی است و نشانه ورود به ماهی است که قرار است برای ما تقوا ایجاد کند.

وی افزود: اگر فردی غبار دل را بروبد و موفق شود خودش را شست و شو دهد دارای صفت تقوا می‌شود. معنای تقوا رعایت حدود الهی و خود را نگه داشتن است.

حاجی بابائی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند آن را برای ایجاد تقوا در انسان ها به صورت ویژه فرستاده است، گفت: خداوند می فرمایند؛ نتیجه ماه رمضان و  روزه تقوا است. همچنین داریم؛ «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا».

وی افزود: اگر انسان تقوا پیشه کند خداوند به او فرقان یا بصیرت می دهد، خداوند چشمانمان را باز می‌کند تا ببینیم حقیقت چیست و به طور مثال خداوند به انسان قدرت می دهد که میان امیرمونان(ع) و معاویه حضرت امیر(ع) را انتخاب کنیم. باید توجه شود تمام خطاهای ما به دلیل بی تقوایی است و رهبری اشاره دارند که شرط داشتن تقوا بصیرت است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بسیاری از افراد در کشور وجود دارند که البته متدین هستند ولی اشتباهاتی داشتند، در ایران براساس آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع) انقلابی به پا شد که دارای برکات آسمانی و زمینی است و یکی از برکات آسمانی آن این است که مومنان و متدینان در آن مورد آزمایش الهی قرار بگیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه اصل مهم در قرآن کریم، گفت: آزمایش تمام انسان ها، ندادن درجه و مقام بدون قبولی در آزمایش ها، دشواری آزمایش در صورت پیروزی در ازمایش قبلی سه اصل مهم در قرآن کریم است. در انقلاب اسلامی همه مورد آزمایش الهی قرار می گیرند. باید توجه شود آزمایش امروز از آزمایش هشت سال دفاع مقدس سخت تر است.

حاجی بابائی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز سخت ترین موقعیت برای دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا با تمام قدرت وارد جنگ با جمهوری اسلامی شده است، این آمریکا نسبت به ابتدای انقلاب 40 سال مدرن شده است، آیا دفاع از انقلاب و اسلام و قرآن 40 سال پیشرفت کرده است؟ به نظر بنده این پیشرفت صورت گرفته است، این انقلاب، انقلاب عاشورا است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز تمام اسلام و جایگاه اهل بیت(ع) در مقابل شرک و الحاد قرار گرفته است، به دلیل اینکه انقلاب اسلامی امروز به اوج خود رسیده است دشمنی ها نیز به اوج رسیده است. امروز تمام قدرت های جهان با شیعیان و مسلمانان در جنگ هستند و این شیعیان یمن به نام اسلام و امام حسین(ع) ایستاده اند. دنیا امروز در مقابل ایران اسلامی احساس خطر کرده است.

وی افزود: دشمنی با جمهوری اسلامی به این دلیل است که مانند صدر اسلام دشمن تمام توان خود را در خیمه امامان ایجاد کرده است، دشمن امروز 250 شبکه ماهواره ای علیه ایران اسلام ایجاد کرده است که البته به برکت خون شهدا و رهبری خداوند به ملت ایران عزت داده است.

حاجی بابائی با بیان اینکه برجام هرچه که بود تمام شده، گفت: یک روزی آمریکا با ایران اسلامی نشست و توافق کرد. برخی که در گذشته می گفتند آمریکا کدخدای جهان است بدانند همان کدخدا از برجام خارج شده و دیگران کاره ای نیستند. البته باید تمام راه های ممکن بررسی شود. خدا برجام را بیامرزد، دستاورد برجام این است که دیگر این بحث در کشور نمی شود که می توان به آمریکا اعتماد کرد، هزینه زیادی انجام شد تا بفهمیم آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی مشکل پول نداریم بلکه مشکل اشرافیگری و کم عدالتی وجود دارد. اعتراض مردم برای مدیریت نادرست و ضعیف است. مردم ایران پای سخت ترین مشکلات کشور ایستاده‌اند. دشمن به دنبال القای این است که انقلاب اسلامی توانایی اداره کشور را ندارد، البته مشکلات وجود دارد و این دلیل نمی‌شود در مقابل آن ایستادگی نکنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهم ترین رمز پیروزی جمهوری اسلامی مردم هستند، اظهار داشت: رهبر و قرآن مانند ابتدای انقلاب وجود دارد ولی حمایت این مردم است که سبب پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

وی ادامه داد: تا روزی سه رکن رهبری، قرآن و مردم در کنار هم باشند این انقلاب شکست نخواهد خورد. در زمان مشروطه مردم و رهبر وجود داشت ولی قرآن حضور نداشت و انقلاب آن روز پیروز نشد اما در سال 57 این سه رکن در کنار هم قرار گرفت و انقلاب پیروز شد. امروز باید رزمنده دفاع مقدس در خیابان بایستد و از نظام و رهبری و خون شهید دفاع کند.

حاجی بابائی، ادامه داد: بیشترین نیاز کشور به افرادی است که به فرهنگ شهادت، قرآن و رهبری اعتقاد دارند. این انقلاب پر شتاب حرکت کرده و به امید خداوند به هدف خود خواهد رسید. اگر نماز خواندن و زوره گرفتن به بصیرت افزایی نیانجامد نتیجه نخواهد داشت.

گفتنی است؛ دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

آلبوم زیر گزارش تصویری این رویداد است

(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۴۴
https://news.masjed.ir/u/hts
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
مسجد محلاتی
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید