چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۷:۲۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۸۲۷
گزارشگر : ایده ایده
ازغدی:

حضور امام جماعت در دانشگاه‌‌ها از دستاوردهای انقلاب است

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شبهاتی که امروز در مورد فعالیت ائمه جماعات و روحانیون در دانشگاه‌ها مطرح است، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت روحانیون در دانشگاه‌ها و پر رونق شدن مساجد دانشگاهی است.

(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۷:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حسن رحیمپور ازغدی در همایش ائمه جماعات و مبلغین دانشگاههای استان تهران که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: در عصر جدید و از زمانی که دانشگاههای کنونی تاسیس شده است، تاکنون این تعداد روحانی و امام جماعت در حوزه درس و بحث، اخلاق و نماز در دانشگاهها حضور نداشته‌اند که باید گفت این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: در ۵۰ سال گذشته  امکان حضور روحانیون در دانشگاهها نبود و تنها معدودی از روحانیون شاخص از جمله شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح با سختی در دانشگاهها حضور و فعالیت داشتند و در بمباران تفکرات آن دوران  و در عصری که بهاییت و کمونیست و سیل فساد بر سر جوانان بودند، به رفع شبهات آنان میپرداختند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد روحانیونی که در دانشگاهها مشغول به تدریس بودند، بسیار اندک بود و فرصت نظریهپردازی  و بحث و گفتوگو با جوانان به صورت صمیمانه میسر نبود، همچنین تعداد مساجد دانشگاهی اکنون هم  نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

 

رحیمپور ازغدی با اشاره به شبهاتی که امروز در زمینه حضور روحانیون در دانشگاهها مطرح میشود، اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه عدهای افراد عوام این پرسشها را مطرح میکنند که مگر جوانان خودشان مذهبی نیستند؟ چه نیازی به حضور و فعالیت روحانیت در دانشگاهها برای مذهبی کردن جوانان است و آیا نماز جماعت شغل میتواند محسوب شود که امروز شغلی به نام امام جماعت تعریف شده است و یا اینکه این شغل، نمی‌تواند رسمی باشد، بلکه عبادت است.

 

وی به طرح دیگر شبهاتی که امروز در دانشگاهها مطرح میشود، اشاره کرد و افزود: حتی برخی در جلسات رسمی هم این شبهات را مطرح میکنند که اگر روحانیون نباشند، دانشگاهها مذهبیتر میشوند اما با نگاه به فعالیت دانشگاهها میتوان به این نتیجه دست یافت که اولین انجمنهای اسلامی در دهه  ۲۰ و ۳۰ در دانشگاهها بنیان گذاشته شدند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روحانیت مدافع مردم، مصلح و ناظر بر عملکرد حکومت است، اظهار کرد: شبهات دیگری که امروز مطرح می‌شود این است که اوج هنرش حوزه تربیت خطیب و منبری است که زمان‌شناس نیست در حالی که بسیاری از مهندسین، پزشکان و استادان دانشگاه به لباس روحانیت هم ملبس هستند.

(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۷:۲۱
https://news.masjed.ir/u/oXt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید