سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۸۱۶
گزارشگر : ایده ایده
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران:

فضای لازم برای عبادت در کنار استادیوم‌های ورزشی کم است

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه در حال حاضر فضای لازم برای عبادت در کنار استادیوم‌های ورزشی کم است، گفت: سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های معنوی و ساخت مساجد خطاهای ما را کاهش می‌دهند.

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مصطفی کارخانه با اشاره به اینکه ما ایرانی‌ها اعتقاد داریم که مسجد خانه خدا است، گفت: این مراکز با توجه به جایگاهی که دارند، روح معنوی بر آن‌ها حاکم است و بر همین اساس حضور در مساجد زمینه‌ساز اعتقاد قلبی بیشتر در انسان‌ها می‌شود.

 

وی گفت: شکی نیست که وقتی ورزشکاران و دیگر مردم برای انجام عبادت و فرایض دینی در مساجد حضور می‌یابند، حس خوبی پیدا می‌کنند و گام های‌شان را برای رسیدن به موفقیت محکم بر می‌دارند، زیرا که انگیزه و انرژی بالایی که مسجد به ما انتقال می‌دهد، باعث نشاط در انجام امور زندگی‌مان می‌شود.

 

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه، تاکید کرد: دین ما اسلام و مذهب ما تشیع است، وجود نمازخانه یا مسجد در کنار محیط ورزشی باعث می‌شود که ورزشکاران در آنجا با خدا و ائمه (ع) خلوت کنند و با قرآن خواندن و عبادت از لحاظ روحی و روانی تاثیرات مثبتی را در زندگی‌شان ببینند.

 

کارحانه خاطر نشان کرد: ما در مسابقات آسیایی و جهانی بازیکنان را با وضو به زمین می‌فرستیم و می‌دانیم که این اقدام اثرات عمقی مفیدی بر روحیه آنان می‌گذارد و اثرات مثبت عبادت و دعایی که در خانه خدا انجام می‌شود بر موفقیت ورزشکاران غیرقابل انکار است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای لازم برای عبادت در کنار استادیوم‌های ورزشی کم است، اظهار کرد: بارها دیده‌ام یک اتاق کوچک را به عنوان نمازخانه در اختیار ورزشکاران و تماشاگران قرار می‌دهند، ولی با توجه به جمعیتی که وجود دارد فضای بسیار بزرگتری برای اقامه نماز مورد نیاز است و مسئولان باید این فضا را احداث کنند.

 

 سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه با بیان اینکه ایجاد نمازخانه در کنار استادیوم‌ها نوعی فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: باید فضایی را ایجاد کنیم که ورزشکاران و تماشاگران قوای جسمانی و انگیزه مضاعف‌تری پیدا کنند، هر چه در مورد زیر ساخت‌های معنوی و ساخت مساجد کار کنیم خطاهای ما کمتر می‌شود و این کلام قرآن نیز هست.

 

کارخانه با بیان این ضرب‌المثل که گفته‌اند درختی که بالا رفت دیگر خم نمی‌شود، گفت: در دوران نوجوانی چه ورزشکار و چه دیگر مردم همچون نهالی هستند که اگر خوب پرورش یابند وقتی بزرگ شوند دیگر به سمت بدی نمی‌روند.

 

وی افزود: خداوند چند چیز را واجب کرده است، یکی از آن‌ها نماز است، بنابراین باید نسبت به اقامه نماز در مساجد اهتمام داشته باشیم، از طریق مساجد می‌توان، اخلاق و صفات پهلوانی را به نوجوانان وجوانان آموخت تا آن‌ها یاد بگیرند در طول شبانه‌روز لحظاتی را به خداوند و تشکر از نعمات او اختصاص دهند.

پایان پیام

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸
https://news.masjed.ir/u/lo6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید