سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۸۱۲
گزارشگر : ایده ایده
خاطره مسجدی یک قهرمان کاراته جهان؛

نتایجی که گرفته‌ام از محبت و نظر لطف اهل بیت بوده‌است

امیر مهدی زاده قهرمان کاراته جهان گفت: وقتی ما ائمه اطهار را داریم نباید جوانان ما به یک فوتبالیست یا یک شخصیت خارجی علاقمند شوند و از حرکات او الگوبرداری کنند.

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۱۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر؛ «امیر مهدی زاده»، قهرمان کاراته به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: خاطرات زیادی از حضور در مساجد بخصوص مسجد مقدس جمکران دارم، من قبل از مسابقاتم همیشه هر سه شنبه ای که در قم باشم، جمکران می روم و آنجا با آقای خودمان امام زمان عهد می بندم و همیشه از او خواسته ام ابتدا کمکم کند زندگی سالمی داشته باشم، بعد هم در دنیای قهرمانی و ورزش حرفه‌ای کمکم کند تا بتوانم بهترین عناوین را کسب کنم.

وی افزود: من در سال ۲۰۱۲ که سال ۹۱ خودمان می شود، نذر کرده بودم که اگر قهرمان جهان بشوم جلوی مسجد جمکران کفش زائران را واکس بزنم، خوشبختانه قهرمان جهان شدم و نذرم را ادا کردم، اتفاقا نیمه شعبان بود و برایم باعث افتخار بود که چنین نذری را ادا کردم.

مهدی زاده خاطر نشان کرد: ما شیعیان اعتقادات خاص خودمان را داریم، من همیشه قبل از تمام مسابقات سعی می کنم با ائمه از لحاظ معنوی ارتباط برقرار کنم؛ چون چنین کاری به من آرامش می‌دهد و انرژی جسمانی بالایی پیدا میکنم که موجب می شود بهتر از همیشه مبارزه کنم.

وی گفت: توسل به ائمه بخصوص امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) فوق العاده است و همیشه سعی کردم قبل از مسابقات با این بزرگواران عهد ببندم و کارم را شروع کنم و همیشه در سخت ترین میدان ها و رقابت ها آنها به دادم رسیدند و تمام این نتایجی که گرفتم محبت و نظر لطف اهل بیت بوده است.

قهرمان کاراته جهان، گفت: مساجد باعث می شوند که ورزشکاران در یک محیطی جدا از عبادت و نماز خواندن که خودش بحث دیگری است همه دور هم جمع می شوند و این دور هم جمع شدن انسان ها، موجب دور شدن آنها از فضای مجازی می شود، موضوعی که امروزه خیلی از زندگی ها را مختل کرده و روی فرهنگ و جامعه ما تاثیر منفی گذاشته است.

وی بیان کرد: اگر محیط‌های عبادت زیاد شود همه مردم جامعه و ورزشکاران می توانند کنار هم جمع شوند و از محیط مخرب فضای مجازی دور شوند و این مفیدترین اثر مساجد در کنار محیط های ورزشی و جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در بین جوانان و نوجوانان عنوان کرد: فکر می کنم ما در فرهنگ سازی کمبود بیشتری نسبت به کمبود مساجد یا محل عبادت کنار ورزشگاه‌ها داریم.

وی گفت: بسیاری از مسائل بی ارزش در نزد جوانان دارای ارزش شده و  جوان‌ها زمانیکه در جایی جمع می‌شوند آنقدر که روی مسائل گوناگون وقت می گذارند درباره عبادت و نماز حرف نمی‌زنند.

این قهرمان جهان تاکید کرد: تماشاگران از کنار مساجد و نمازخانه ها عبور می کنند ولی آنقدر ذهنشان درگیر نمی شود که وارد شوند و به وظیفه دینی شان عمل کنند و باید از لحاظ فرهنگی برنامه هایی تدارک دیده شود که خود جوان ها و دیگر اقشار جامعه به عبادت و نماز گرایش پیدا کنند، ضمن اینکه مسئولین و مدیرانی که در جامعه شناخته شده هستند باید در عمل ثابت کنند، انسان های سالمی هستند تا باعث دوری جوانان از مساجد نشوند.

وی یادآور شد: در مذهب ما که تشیع است یک نوجوان با وجود شخصیت بزرگی همچون امام علی (ع) و امام حسین (ع) یا امام حسن (ع) با آن همه مظلومیت که همگی انسان های والا مقامی هستند می تواند الگوهای بسیار مناسبی داشته باشد.

وی گفت: در پهلوانی هم گذشت، صبوری، بردباری و اخلاق مداری مد نظر است و ما بهترین الگوها را در اختیار داریم؛ ولی می‌بینیم که الان خیلی از نوجوان‌ها و جوان ها یک شخص خارجی را الگوی خود قرار می دهند، چرا که تبلیغات روی آنها بیشتر است و در فضای مجازی شخصی را بت می کنند که اگر وارد زندگی شخصی اش شویم هزاران هزار مشکل و فساد دارد.

وی افزود: اگر صفات حضرت علی (ع) و فرزندان او را برای جوانان شرح دهیم آنها علاقه‌مند می شوند. خصوصیات برجسته امام حسین (ع) نه فقط  در محرم بلکه همیشه می‌تواند به جوانان کمک کند.

این قهرمان گفت: وقتی ما ائمه اطهار را داریم نباید جوانان ما به یک فوتبالیست یا یک شخصیت خارجی علاقمند شوند و از حرکات او الگوبرداری کنند و بنظرم مسئولین باید با تبلیغات مناسب جوانان را جذب کنند.

 دهه تکریم و غبارروبی مساجد همه در دهه پایانی ماه شعبان برگزار می شود و امسال نیز این دهه با شعار مسجد پایگاه همه کارهای نیک در حال برگزاری است.

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۱۴
https://news.masjed.ir/u/k0d
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید