دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۷۹۹
گزارشگر : ایده ایده
داور باز نشسته فوتبال:

مسجد کارخانه انسان‌سازی است

علی خسروی: همیشه وقتی در مسجد بودم سعی می‌کردم کفش‌های افرادی که در مسجد بودند را نظم و ترتیب دهم.

(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۰۳
 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، علی خسروی داور بازنشسته فوتبال ایران گفت: در مورد خاطراتی که از دوران حضورش در مسجد دارد، گفت: مسجد من را یاد دوران نوجوانی می‌اندازد. تا زمانی که نوجوان و جوان بودم و هنوز درگیر زندگی نشده بودم شب و روز در مسجد بودم، بهترین خاطرات من در ایام ماه رمضان در مسجد بود، محله جوادیه، کوچه شهید نقی‌زاده، مسجد محمدیه، که یک امام جمایت به اسم اقای محمدی داشت و همیشه در ایام ماه رمضان و مخصوصا شب‌های قدر تا موقع سحر در مسجد بودیم.

وی افزود: در مسجد سعی می‌کردیم شخصیت خودمان را حفظ کنیم، البته شیطنت‌های بچگی هم داشتیم و همیشه وقتی در مسجد بودیم سعی می‌کردیم کفش‌های افرادی که در مسجد بودند را نظم و ترتیب دهیم.

خسروی در خصوص این مساله که چقدر اعتقاد به مسجد و بقاع متبرکه می‌تواند در پیشرفت ورزشکاران تاثیر داشته باشد بیان کرد: من خودم خیلی توسل دارم و شخصیت‌هایی مانند امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برای من خیلی خاص هستند و همیشه در قضاوت‌های خودم از آنها توسل گرفته ام.

وی گفت: همیشه قبل از بازی در رختکن با دو رکعت نمازی که می‌خواندم از خدا می‌خواستم که کمکم کند؛ ورزشکاران ما هم همیشه در میادین ورزشی نشان دادند که چقدر به ائمه اطهار اعتقاد دارند و از آنها طلب یاری می‌کنند. حسین رضا زاده با «یا ابوالفضل» گفتنش دنیا را به این اسم معطوف کرد. به نظر من ورزشکاران با توسل به ائمه اطهار دوپینگ روحی می‌شوند.

داور پیشکسوت فوتبال در مورد این مساله که چقدر ایجاد اماکن مذهبی کنار محیط‌های ورزشی برای فرهنگ سازی مناسب است گفت: من 10 سال است که کارمند شهرداری هستم و برای من اجبار بود که در تمام مجموعه‌های ورزشی این فضا را فراهم کنیم. واجب است که در همه فضا‌ها چه ورزشی و غیر ورزشی مساجد باشد چون خیلی از افراد به نماز اول وقت اعتقاد دارند و باید فضایی مناسب باشد که بتوانند نماز خودشان را به جا بیاورند.

خسروی در مورد تاثیر فضای مسجد روی شخصیت اخلاقی نوجوانان و جوانان بیان کرد: در زمان ما همه چیز در مسجد بود و همه صفات اخلاقی از مسجد بود. متاسفانه در حال حاضر حضور جوان‌ها و نوجوان‌ها در مسجد کمرنگ شده است. مسجد خانه دوم مسلمانان است و اگر نوجوان در فضای مسجد بزرگ شود در شکل‌گیری شخصیتش تاثیر زیادی خواهد داشت. مسجد به نوعی کارخانه انسان‌سازی است و باید زمینه برای حضور بیشتر جوان‌ها در مسجد فراهم شود.

گفتنی است همه ساله در آستانه ماه مبارک رمضان مردم در ایامی با نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد با حضور در مساجد و تکریم و نظافت این پایگاه الهی به استقبال ماه خدا می روند. امسال نیز آئین تکریم و غبارروبی مساجد با شعار مسجد پایگاه همه کارهای نیک برگزار خواهد شد.

(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۰۳
https://news.masjed.ir/u/k4u
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید