دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۷۹۸
گزارشگر : ایده ایده
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضور زنان در مدیریت مساجد، کارایی مساجد را ارتقا می‌بخشد

حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: حضور زنان درمدیریت مساجد کارایی آن‌ها را ارتقا می بخشد.

(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۴۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی، با اشاره به اینکه مساجد پایگاه اصلی مکتب تشییع و اهل بیت(ع) هستند، گفت: مساجد به عنوان نمادی از فعالیت یک فرد مسلمان مطرح می شوند، یعنی اگر مسلمانی قصد ارتباط با خدا و خلق خدا را داشته باشد، پایگاه آن مسجد است.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد به عنوان مرکز عبادت به شمار می آیند، که همه امور را می تواند ساماندهی کند، تصریح کرد: می توان نقش مساجد را در امور فرهنگی، سیاسی و نظامی نقش برجسته ای دانست، پیامبر اسلام(ص) هم مرکز فرماندهی خود در صدر اسلام را در مسجد بر عهده می گرفت و دستورات لازم را از آن مکان صادر می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در رابطه با نقش مساجد در نشر فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مساجد را می توان پایگاه مکتب تشیع و اهل بیت(ع) دانست، زیرا که از صدر اسلام تاکنون تمام امور مسلمانان در مساجد حل و فصل می شوند و محوریت امور نظامی، قضایی و اجتماعی و حتی برخی از امور سیاسی و اقتصادی در مساجد تعیین می شد.

 

 میر عمادی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از مساجد بود، امروز هم قطعا یک مسجد همه آن نقش ها را می تواند داشته باشد که یکی از آنها ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است، برای اینکه اغلب مساجد محل اعزام رزمندگان ما به جبهه های جنگ بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جایگاه مساجد در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مساجد ما اغلب پایگاه عبادت و اعزام رزمندگان بوده است و از این رو می توان مساجد را قدمگاه شهدا نام برد، اعزام به جبهه ها و کمک به جبهه های جنگ از طریق مساجد صورت می گرفته است. امروز هم مساجد می توانند در اجرا و حفظ آرمان های شهدا و وصیت نامه آنان و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه عمومی و بین جوانان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا کنند و تاکید مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی با محوریت مسجد و فرهنگ ایثار و شهادت امکان پذیر است.

 

امام جمعه خرم آباد در رابطه با نقش مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: سخنان امام جماعت در مسجد برای مردم بسیار تاثیر گذار است، از آنجایی که یک بخش از تعلیمات دینی مربوط به خانواده و سبک زندگی اسلامی می شود اگر امام جماعت بتواند اصول و روش های سبک زندگی را در میان مومنان به خوبی تبیین کند، قطعا تاثیرگذار است چرا که امامان جماعت مورد اعتماد مردم  هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: مهمترین رسانه ای که با اطمینان سبک زندگی دینی را می تواند ترویج کند، مسجد و منبر است، آن هم به دلیل تقدس و اعتمادی که مردم به پایگاه دین و پرچمداران دین که روحانیت دارند، از این رو این رسانه در ترویج  و اصلاح روش سبک زندگی اسلامی می تواند موثر باشد.

 

وی درباره حضور زنان در حلقه های مدیریتی مساجد گفت: باید پذیرفت که نیمی از جمعیت جامعه و شرکت کنندگان در برنامه های مساجد زنان هستند، قطعا حضور زنان در مدیریت مساجد کارایی مساجد را ارتقا می بخشد و بسیاری مشکلات و مسائل حل خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: حضور فعال زنان در مدیریت مسجد باعث جذب دختران و زنان بیشتر در برنامه های مسجد و باعث ارتقای برنامه های مسجد خواهند شد.

 

گفتنی است: دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۴۸
https://news.masjed.ir/u/w30
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید