یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۷۹۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جمعه قرچک مطرح کرد:

مسجد جامع قرچک مهمترین پایگاه اجتماعی این شهرستان

امام جمعه قرچک با بیان اینکه مسجد جامع قرچگ مهمترین پایگاه خدمات اجتماعی در این شهرستان است، گفت: فعالیت‌های مختلفی در قالب مشارکت‌های درمانی، کمک‌ها و مساعدت‌های مسکن، پرداخت اجاره بهاء نیازمندان، رفع مشکلات معیشتی و تدارک جهزیه از سوی مسجد جامع قرچگ صورت می‌پذیرد.

(یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، در آئین تکریم و غبارروبی مسجد جامع قرچک، در ششمین روز از این دهه با نام«مسجد، پایگاه ارائه خدمات اجتماعی» گفت: مسجد در همه اعصار جایگاه خودش را داشته است این امر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بسیار مشهودتر بود.

وی افزود: در بدو تاسیس انقلاب فعال انقلابی فعالیت خودشان را از مسجد آغاز کردند، پیام و ندای امام راحل از مسجد آغاز شد، مسجد پایگاه اصلی و میعادگاه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

با بیان اینکه مسجد پیوند دهنده خاکیان با افلاکیان است ادامه داد: در جنگ نرم مسجد به عنوان پایگاه و جایگاه اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود، مسجد دانشگاه انسان سازی است که با همه بیماری‌های فکری، فرهنگی و دینی مبارزه می‌کند و در یک کلمه مسجد خانه خداوند است و از این بالاتر تعبیری برای مسجد یافت نمی‌شود.

با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی مسجد جامع قرچگ، اظهار داشت: مسجد جامع قرچگ یکی از مراکز و پایگاه‌های موثر، مفید و خوب شهرستان به شمار می‌رود که با تاسیس مرکز نیکوکاری که متعلق به این مسجد است فعالیت‌های مختلفی در قالب مشارکت‌های درمانی، کمک‌ها و مساعدت‌های مسکن مانند پرداخت اجاره بهاء به نیازمندان، رفع مشکلات معیشتی و تدارک جهزیه از سوی این مرکز انجام می‌شود.

ادامه داد: با توجه به اینکه دفتر امام جمعه شهرستان در فضای مسجد مستقر است فعالیت‌ها و برنامه‌های خوب دیگری نیز به صورت متمرکز در این مسجد از سوی دفتر امام جمعه و هیات امنا انجام می‌شود.

با اشاره به پویا بودن مسجد جامع قرچگ، گفت: شرکت گسترده نمازگزاران و اذهام جمعیت در هنگام اقامه نماز جماعت همه حاکی از پویایی این مسجد دارد و این افتخاری برای مسجد جامع قرچگ است.

در پایان با تاکید بر اینکه درک جایگاه مسجد بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: انسان باید به آن درجه‌ای از معرفت برسد که جایگاه مسجد را درک کند اگر جایگاه مسجد درک شود در خدمات رسانی به مساجد بین خوبان، دانشمندان و مسؤولان رقابت ایجاد می‌شود تا خود را ملبس به لباس خادمی مسجد کنند.

دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

 

گزارش تصویری این رویداد را در آلبوم زیر ببینید
(یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۵۳
https://news.masjed.ir/u/jhr
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
مسجد جامع قرچک
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید