شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۷۶۷
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

روحانیون از لحاظ مالی نباید وابستگی داشته باشند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد تنها کانون توسعه معنویت جامعه هستند، تاکید کرد ائمه جماعات باید مستقل، پیشرو و اثرگذار باشند.

(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پانا،حجت‌السلام علیرضا سلیمی با یادآوری دهه تکریم و غبارروبی مساجد، گفت: شأن اسلام برخاسته از نگاه مسجد محوری است البته تا رسیدن به این نکته فاصله بسیار است. تکریم مسجد به معنای آبادانی است، آبادانی ظاهری به تنهایی کفایت نمی‌کند لذا مدیریت و برنامه‌های مساجد باید متنوع و بر پایه اهداف ارزشی باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر متاسفانه علی‌رغم کارهای انجام شده تا مسجد مطلوب فاصله است، مساجد باید از لحاظ معنوی آنچنان جاذبه ایجاد کنند که انسان‌های شیفته با حضور در مسجد، دل‌های زلال خود را شستشو دهند.

وی با بیان اینکه مسجد خانه خداست، افزود: اصلاحات جدی در برنامه‌های معنوی مساجد و امام جماعات لازم است، ائمه جماعات باید بدانند که امام جماعت بوده و امام مسجد نیستند، لذا در برنامه‌ها باید پیشرو و اثرگذار باشند.

سلیمی معتقد است: برخی از ائمه جماعات در مساجد به دلیل مشکلات مالی سکوت اختیار کرده و دنباله رو سایرین شده‌اند حال آنکه روحانی از لحاظ مالی نباید وابستگی داشته باشد زیرا موجب احتیاط وی شده و این نوع احتیاط‌ها آسیب‌زاست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با تاکید بر تقویت مساجد، گفت: مساجد تنها کانون‌های توسعه معنویت در جامعه هستند، از این رو کارکردهای مساجد باید شفاف و در اولویت قرار گیرد، با این وجود جبران کمبودهای گذشته ضروری است.


گفتنی است؛ دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

انتهای پیام/
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۶
https://news.masjed.ir/u/r4v
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید