شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۷
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۷۶۶
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اگر جوان ما جذب مسجد نشود، جذب جریان‌های دیگر خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: مساجد باید برای جذب جوانان پویا و با نشاط باشند، در غیر این صورت جوانان کشور جذب جریان‌های دیگر خواهند شد.

(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پانا، محمدابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در خصوص جایگاه مسجد در رشد فرهنگ عمومی جامعه و کارکردهای مسجد در جامعه، گفت: مساجد پایگاه انقلاب و فرهنگ اسلامی بوده است، در دهه 1360 بالاترین اثرگذاری را از مساجد مشاهده کردیم اما متاسفانه طی سال‌های اخیر مساجد کمی ضعیف عمل کرده‌اند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جامعه روحانیت و اندیشمندان باید عملکرد مساجد و میزان اثرگذاری آن در دهه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهند، اگر این وضعیت ادامه یابد خُسران جدی به مسیر انقلاب اسلامی وارد خواهد شد.

وی افزود: مساجد باید پویا و با نشاط در جهت جذب جوانان باشند، در غیر این صورت جوانان کشور جذب جریانات دیگر خواهند شد لذا نسل‌های آتی متضرر می‌شوند.

رضایی درباره اثرگذاری نقش مسجد در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: مسجد و شخصیت‌های محوری مساجد مانند امام جماعات یکی از پایگاه‌های مرجع و ذی‌نفوذ در شکل‌گیری افکار جامعه و ترویج و تثبیت سبک زندگی اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی مساجد و ائمه جماعات انتظار می رود این مجموعه و افراد در صحنه اجتماع حضور فعال و اثرگذار داشته باشند.

گفتنی است؛ دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

انتهای پیام/

(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۵۷
https://news.masjed.ir/u/shd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید