چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۷۳۸
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید نواب صفوی:

با «حمایت از کالای ایرانی» بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود

حجت‌الاسلام مجیدی: حمایت از کالای ایرانی، یک دنیا حرف دارد. ما به واسطه این حمایت قرار است بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی خودمان را حل و فصل کنیم.

(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۵۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: مسجد پایگاه همه کارهای نیک است، این یک شعارِ کاملاً حساب‌شده، کاربردی، اساسی و گِره‌گشا از فضای مسجد و مسجدی‌های ما است که اگر همین شعار را به عناوینِ مبارک و نورانی‌ای که به این روزهای نورانیِ دهه تکریم اطلاق شده، تسری دهیم، برای ما بسیار ارزشمند و پرخیر و برکت خواهد بود.

وی با اشاره به شعار «مسجدِ پایگاه همه کارهای نیک» اظهار داشت: قاعدتاً همه شاخصه‌های مسجد باید براساس کار نیک دیده شود، این کار نیک برای سال 97 که آن شاخص اصلی و آن سیاست اصلی توسط مقام معظم رهبری حفظه‌الله دیده شده، بحث حمایت از کالای ایرانی است. حمایت از کالای ایرانی، شاید در آن، یک دنیا حرف باشد که البته هم هست و شاید مهمترین نمود و نمونه عینی که باید بر آن تاکیدِ ویژه داشته باشیم و بیشتر و پررنگ‌تر آن را ببینیم این است که ما به واسطه این حمایت قرار است بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی خودمان را حل و فصل کنیم.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی در مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از اوقات، بعضی از مسئولان و بعضی از مردم ما به واسطه کدهای اشتباه و یا نشانی‌ها و آدرس‌های غلط به بی‌راهه می‌روند و یا درصدد حل این مشکلات برنمی‌آیند و یا در حل آنها ناموفق هستند، وقتی که مقام معظم رهبری با آن دیدِ عمیقِ خودشان در ابتدای سال کاملاً حساب‌‌شده، کارشناسی‌شده این عنوان را برای سال لحاظ می‌فرمایند و اطلاق می‌کنند برای ما نیز این موضوع باید خیلی اهمیت داشته باشد که بسیاری از چالش‌ها و مشکلات مردم و کشور ما به واسطه این شعار مدیریت خواهد شد و اگر عاملِ بر آن باشیم قطعا بسیاری از مشکلات روزمان و بلکه مشکلات آینده این کشور همین الان مدیریت و حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ناحیه نواب صفوی در دهه تکریم عنوان کرد: مهمترین برنامه‌ای که در مجموعه مساجدمان که البته ما حدود 372 مسجد داریم، بیشترین مساجدِ شهر تهران در همین ناحیه است و ما درصدد هستیم عیناً تمام برنامه‌های مصوب مرکزِ رسیدگی به امور مساجد در دهه تکریم براساس آن شیوه‌نامه پیشنهادی‌ای که مجموعه مرکز رسیدگی به امور مساجد، بزرگواری کردند همه کارشناسان بزرگوار، خادمین آستان مسجد کرامت فرمودند در حق همه مسجدی‌ها تنظیم کردند عیناً به عنوان یک منشورِ اساسی و کاربردی به همه مساجدمان و به همه ائمه جماعات‌مان و ارکانِ مدیریتی مسجد منتقل و ابلاغ کنیم.

حجت‌الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اگر همین شیوه‌نامه پیشنهادی که منطبق با سیاست‌ها و برنامه‌های کاربردی مرکز رسیدگی به امور مساجد است به عنوان آن منشور اساسی که عرض کردم در طی سال عملیاتی بشود قطع و یقین هم برای مسجد به عنوان فضای معنوی مسجد، نمازگزاران مسجد، حاضرین در مسجد و هم برای محیطِ پیرامونیِ مساجد ما منشأ برکت و اثر خواهد بود.

دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۵۴
https://news.masjed.ir/u/l7h
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید