دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۷۲۲
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام پژمانفر:

ائمه جماعات به عنوان فرمانده باید مساجد را از فضای بسته خارج کنند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد با انتقاد از تبدیل مساجد به نمازخانه، گفت: ائمه جماعات به عنوان فرمانده این قرارگاه فرهنگی باید مساجد را از فضای بسته خارج کنند.

(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۴۵
 
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی در خصوص کارکردهای مورد غفلت واقع شده مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان مهمترین پایگاه مسلمانان در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده است، زمانی که پیامبر اسلام (ص) از مکه و مدینه هجرت کردند، نیز در اولین اقدام مسجد را تاسیس کردند و تاریخ اسلام و تاریخچه مسجد نشان می‌دهد که مکانی برای رفع مشکلات و اختلافات، محل انعقاد قراردادهای مسلمانان و غیرمسلمانان بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروزه متاسفانه برخی مساجد به نمازخانه تبدیل شده و تنها برخی مراسم متوفیان در مساجد برگزار می‌شود، هرچند این برنامه‌ها و نماز از اصلی‌ترین کارکردهای مساجد است اما انحصارگرایی در این برنامه‌ها مناسب نیست.

وی افزود: مسجد پایگاه فرهنگی است و می‌توان مسائل مختلف را با محوریت مسجد پشتیبانی کرد، موضوعات آموزشی و ورزشی و نقاط پرابهام را می‌توان با محوریت مسجد به خوبی برگزار شود.

پژمانفر یادآور شد: ما در شهرها، مسجد آموزش محور را دنبال می‌کنیم و برخی از والدین به این جمع‌بندی رسیدند که فرزندان خود را به مساجد با نظام آموزشی جدید بفرستند زیرا برخی خواسته‌های آنها از سوی آموزش و پرورش برآورده نمی‌شود از این رو امروزه تعداد قابل توجهی به این موضوع روی آورده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ائمه جماعات فرمانده این قرارگاه فرهنگی هستند لذا نقش اصلی در بیرون کشیدن مساجد از فضای بسته کنونی دارند، لذا مساجد را باید به سمت مکانی برای ارائه خدمات پایدار و متنوع به مردم ببرند.

گفتنی است، دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۴۵
https://news.masjed.ir/u/hsn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید