دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۷۱۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

مسجد «میشکال» هند، زخم خورده از استعمار پرتغالی ها

مسجد میشکال هند از جمله مساجد قدیمی ایالت کرالا در این کشور به حساب می آید که در قرن 14 میلادی بنای شده و مورد حمله وحشیانه پرتغالی ها نیز قرار گرفته است.

(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۴۱

پایگاه تخصصی مسجد – گروه بین الملل: «مسجد میشکال» واقع در شهر کالیکات ایالت کرالا هندوستان از جمله مساجد قدیمی این ایالت به حساب می آید که تاریخ بنای آن به قرون وسطی باز می گردد.

مسجد میشکال همچنین قدیمی ترین مسجد منطقه مالابار و از جمله بناهای مهم تاریخی ایالت کرالا به حساب می آید که گفته میشود در قرن 14 میلادی بنا شده است. در آن زمان یک تاجر عرب به نام «ناخدا میشکال» اقدام به ساخت این مسجد کرد و به همین دلیل نام وی بر این بنای مقدس نهاده شده است.

در سال 1510 میلادی اما بنای مسجد بر اثر حمله پرتغالی ها به آتش کشیده شد که با وجود بازسازی های انجام شده در بنا، هنوز هم آثار ناشی از آن آتش سوزی در طبقه فوقانی مسجد به چشم می خورد.

مسجد میشکال در اصل بنایی پنج طبقه بوده که در بازسازی های انجام شده پس از آتش سوزی مذکور، به بنایی چهار طبقه بدل شده است.

از ویژگی های دیگر این بنا می توان به ساده بودن شکل ظاهری آن و نبود هیچ گونه گنبد، گلدسته و مناره ای در ساخت این بنای مقدس اشاره کرد. 

 

 
مسجد میشکال هند
مسجد میشکال هند
مسجد میشکال هند
مسجد میشکال هند
مسجد میشکال هند
مسجد میشکال هند

(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۴۱
https://news.masjed.ir/u/lqi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید