یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۶۹۸
گزارشگر : ایده ایده
وحید شمسایی مطرح کرد:

تاکید بر ساخت مساجد در کنار اماکن ورزشی

مربی و پیشکسوت فوتسال کشور گفت: ورزشکاران خودشان هم به خوبی می‌دانند که هر زمانی به ائمه اطهار توسل کند و در مساجد حضور پیدا کند محال است دست خالی برگردند.

(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۲۷
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایسنا، وحید شمسایی درباره توسل به مسجد و بقاع متبرک در موفقیت ‌ورزشکاران و قبل از مسابقات گفت: قطعا همیشه یاد خدا در همه لحظات آرامش بخش دل‌ها بوده است و به خصوص برای ما ورزشکاران که در میادین سخت به میدان می‌رویم و استرس و فشار زیادی بر روی ماست، توسل به ائمه و حضور در مساجد تاثیر به سزایی در عملکردمان خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته اعتقادات هر فردی به زندگی و محیطی خانوادگی او مربوط می‌شود. من در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شدم و همیشه از بابت این موضوع به خودم و خانواده‌ای که در این محیط بودند افتخار می‌کنم.

شمسایی خاطرنشان کرد: از همان دوران نوجوانی ما در محیط مسجد و تکایا به سر می‌بردیم و اعتقاد و توسل در من نهادینه شده است، هر زمانی هم که بازی مهمی پیش رو داریم قبلش باید حتما توسل کنم و از خدا بخواهم در این مسابقه کمکم کند.

وی در پاسخ به اینکه مسجد چگونه می‌تواند در ترویج اخلاق و صفات پهلوانی به ویژه در ایام نوجوانی موثر باشد، گفت: خدا را باید شاکر باشیم که ورزشکاران و پهلوانان ما همیشه در همه حال به یاد خدا هستند و این موضوع را به خوبی وقتی در یک مسابقه رسمی و بین‌المللی حضور دارند مشخص است. همه این مسائل به دوران کودکی آنها بر می‌گردد، وقتی ورزشکار از کودکی در مساجد و بقاع متبرک حضور داشته باشد و صفات اخلاقی و پهلوانی را از همین ایام به ارث می‌برد و همین است که در هر مسابقه و تورنمنت وقتی افتخارآفرینی می‌کنند و دوربین‌ها به سمت آنها می‌روند در حال ذکر و تشکر از خدا هستند.

وی در پاسخ به اینکه وجود مساجد در کنار محیط‌های ورزشی چه میزان در فرهنگ‌سازی موثر است اظهار کرد: طبیعی است که این امکان در کنار محیط‌های ورزشی تاثیرات خاص خودش را دارد چرا که باعث می‌شود ورزشکار پس از تمرین سخت و طاقت فرسا برای رسیدن به آرامش در نمازخانه حضور پیدا کند و حتی حضور او در این مکان آرامش خاصی به او می‌دهد.

او افزود: البته به اعتقاد من رفتن به مسجد هم باید در وجود هر فرد نهادینه شده باشد، ورزش تاثیر بسیار زیادی برای جذب جوانان به مسجد دارد. اما در وهله اول خود ورزشکار مهم است چرا که شاید ورزشکار حرفه‌ای زمان زیادی برای رفتن به مسجد نداشته باشد، اما همین که در جوامع بین‌المللی اعتقاداتش را به مردم و جوانان نشان می‌دهد کمک بسیار می‌کند.

شمسایی گفت: به نظرم هر روزی که فرد مسلمان در مسجد حضور پیدا می‌کند و با خدای خودش ارتباط برقرار می کند و راز و نیاز دارد بهترین خاطره است.


دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ( ۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۲۷
https://news.masjed.ir/u/o7q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید