شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۶۸۵
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد لیلة القدر مطرح کرد:

نقش کتابخانه‌های مساجد در افزایش سرانه مطالعه

حجت الاسلام عبدالحمیدی برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌ها، ترویج فرهنگ وقف کتاب به مساجد و تجهیزکتابخانه ها به کتب آموزشی به منظور بهره برداری دانش آموزان را از عوامل مهم در رونق کتابخانه های مساجد برشمرد.

(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمد حسین عبدالحمیدی کتابخانه های مساجد را از جمله مراکزی دانست که در توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش قابل توجهی دارند و گفت: اختصاص بخشی از فضای مساجد، برای فعالیت های فرهنگی با ایجاد کتابخانه می تواند در سرمایه گذاری برای کارهای فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی مهم باشد.

وی بیان کرد: در دوره ای که گفته می  شود، سرانه مطالعه در کشور پایین است، ایجاد و رونق کتابخانه های مساجد می تواند گامی در جهت افزایش نرخ مطالعه  در جامعه باشد، زیرا که امروز شاهدیم بسیاری از کتابخانه هایی که درجوار مساجد فعالیت دارند، به دلیل استقبال بسیار جوانان فراتر از دیگر کتابخانه ها به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می دهند.

 امام جماعت مسجد لیله القدر به مزایای کتابخانه های مساجد اشاره کرد و گفت: وجود برخی از قوانین و مقررات دست و پا گیر، موجب شده است که جوانان کمتر راغب شوند که در دیگر کتابخانه ها حضور یابند، این در حالی است بسیاری از افراد محله با رغبت بیشتر تمایل دارند که در کتابخانه مساجد حضور یابند و با این کتابخانه ها احساس قرابت و نزدیکی بیشتری نسبت به دیگر کتابخانه ها دارند.

 عبدالحمیدی تصریح کرد: بدون شک در صورتی که در مساجد برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد، همانگونه که در ابعاد سیاسی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی موفق عمل کرده اند، در موضوع فرهنگی نیز می توانند پشتوانه ای پر توان محسوب شوند.

امام جماعت مسجد لیله القدر برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت ها، ترویج فرهنگ وقف کتاب به مساجد، تجهیز کتابخانه ها به کتب آموزشی به  منظور بهره برداری دانش آموزان و باز بودن ساعات طولانی در کتابخانه های مساجد و همچنین برپایی نمایشگاههای کتاب درمساجد را گامی موثر در استقبال مردم بویژه جوانان از این کتابخانه ها نام برد.

(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۵۰
https://news.masjed.ir/u/mca
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید