شنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۶۳۷
گزارشگر : ایده ایده
عضو شورای نگهبان

آیت‌الله تهرانی علاقه عجیبی به مسجد داشت

محسن اسماعیلی گفت: مرحوم آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی و برادر بزرگوارشان علاقه عجیبی به مسجد داشتند و هیچگاه مسجد، محراب، منبر و میز خطابه را حتی در دوران کهنسالی و بیماری ترک نکردند.

(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان در گفت‌و‌گو با شبستان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی و برادر بزرگوارشان ـ آیت‌الله مجتبی تهرانی ـ باوجود مشغله‌های فراوان، علاقه عجیبی به مسجد داشتند، گفت: این دو بزرگوار هیچگاه مسجد، محراب، منبر و میز خطابه را حتی در دوران کهنسالی و بیماری ترک نکردند.

 

وی با بیان اینکه آیات تهرانی با تمام وجود به سنگربودن مسجد باور داشتند، خاطرنشان کرد: آنان باور کرده بودند هیچ سنگری بهتر از مسجد برای حفظ انقلاب و کشور نیست.

 

این عضو شورای نگهبان با اشاره به "ارتباط وثیق آیات مرتضی و مجتبی تهرانی با جوانان در مساجد و جلسات اخلاقی‌شان" افزود: این دو بزرگوار به زبان روز، به صورت ناب و پیراسته از خرافات و مطالب سست و در واقع مطابق با آنچه دین به ما آموخته بود، با جوانان تعامل داشتند.

 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم حاج آقا مرتضی، یک فقیه برجسته، اصولی شناخته شده و دارای سابقه زیاد در فلسفه بودند، با این وجود علاوه بر تدریس این درس‌های رسمی در حوزه‌های علمیه، هیچ‌گاه درس اخلاق و موعظه عمومی‌ خود را برای جوانان و مردم در منزل و حسینیه‌شان ترک نکردند.

 

وی با بیان اینکه خاندان تهرانی می‌توانند یک الگوی تمام عیار برای روحانیت باشند زیرا آنان روحانی تراز انقلاب بودند، اظهار کرد: آیات تهرانی علاوه بر اینکه در اوج سواد و فضل علمی، ساده‌زیست و مردمی بودند، انقلابی نیز بودند و هیچ‌گاه از انقلاب، امام و رهبری دست نکشیدند.

 

این عضو شورای نگهبان، افزود: من در جلسه آخری که خدمت مرحوم حاج آقا مرتضی بودم از خودشان شنیدم که فرمودند وقتی در اوایل طلبگی می‌خواستند برای تحصیل از مشهد به قم مشرف شوند، پدرشان ـ مرحوم میرزا عبدالعلی تهرانی ـ با من شرط کرد اگر می‌خواهید به قم بروید، باید دست از دامن حاج آقا روح الله برندارید.

 

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: خلا وجود بزرگانی مانند آیت‌الله مرتضی تهرانی با فضل پروردگار جبران شود.

 

وی افزود: از همه مبلغان، روحانیون و طلبه‌های جوان درخواست می‌کنم با مطالعه در زندگی بزرگانی مانند آیت‌الله مرتضی تهرانی، الگوی عملی برای زندگی خود پیدا کنند.

 

(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴
https://news.masjed.ir/u/k12
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید