شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۶۱۰
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید نواب صفوی خبر داد:

برگزاری احیاء نیمه شعبان در مساجد مرکزی و جنوب غرب تهران

حجت الاسلام مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی با اعلام آمادگی مساجد مرکزی و جنوب غرب تهران در اجرای مراسمات نیمه شعبان گفت: مراسم احیا نیمه شعبان در مساجد این ناحیه برگزار می‌شود.

(شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۱۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، جشن میلاد امام زمان (عج) در مساجد مناطق مرکزی و جنوب تهران و مساجد هم نام امام زمان(عج) به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی در خصوص برنامه مساجد ناحیه شهید نواب صفوی گفت: با نزدیک شدن ایام ولادت حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، مساجد مناطق مرکزی و جنوب تهران آماده برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان و جشنهای با شکوه مهدوی می‌شوند. در این جشن‌ها که تمهیدات و مقدمات آن برای اجرای باشکوه در مقابل مساجد شده است، حضور حداکثری مردم محلات پیرامون مساجد مد نظر این ناحیه است.

ویافزود: تجربه برخی از مساجد نشان داده است در مراسمات ایام ولادت ائمه اطهار(ع) در مقابل مساجد همیشه با استقبال مردم مواجه بوده و معمولاً با حضور بعضاً چند صد نفر یا در برخی موارد بیش از ۲ هزار نفر بوده است .

ایشان با اشاره به اینکه در ناحیه شهید نواب صفوی از بین ۳۷۲ مسجد، ۵۳ مسجد هم نام حضرت ولیعصر (عج) هستند، گفت: مراسم در این مساجد علی القاعده به صورت ویژه‌ای برگزار می‌شوند، که این موضوع منافاتی با جشن‌های با شکوه سایر مساجد ندارد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی در ادامه گفت: سنت با شکوهی که در سالهای اخیر شاهد برگزاری آن بوده ایم، مراسم احیای  شب نیمه شعبان است.

وی درباره اهمیت احیای نیمه شعبان گفت: در روایتی از امیر المومنین آمده است:  قسم به کسی که جان علی در دست اوست. همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می‌شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال در این شب تقسیم می‌شود، هیچ بنده‌ای نیست که این شب را احیا کند و در آن دعای خضر(کمیل) بخواند، مگر آنکه دعای او اجابت شود.

 
(شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۱۱
https://news.masjed.ir/u/ho1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید