جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۰
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۶۰۸
گزارشگر : ایده ایده
با حضور آیت الله صدیقی صورت گرفت

تجلیل از ائمه جماعت شهید در آیین بزرگداشت آیت‌الله شاه آبادی

در آئین بزرگداشت آیت‌الله شهید شاه‌آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس، از خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم شهیدان علی تمام‌زاده، محمد پورهنگ، مجید سلمانیان، هادی ذوالفقاری، صالح حسن‌زاده و محمدرضا دهقان امیری تجلیل شد.

(جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، آئین بزرگداشت آیت‌الله شهید شاه‌آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس، با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، نورالله شاه‌آبادی برادر شهید شاه‌آبادی و سعید شاه‌آبادی فرزند شهید شاه‌آبادی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم از کتاب «مرغ غریب عشق» شامل زندگی‌نامه شهید شاه‌آبادی رونمایی و همچنین از شش خانواده شهید روحانی تقدیر شد. همچنین از خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم شهیدان علی تمام‌زاده، محمد پورهنگ، مجید سلمانیان، هادی ذوالفقاری، صالح حسن‌زاده و محمدرضا دهقان امیری تجلیل شد.

آیت‌لله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: روحانیون در طول تاریخ از اولین گروه‌هایی بود که با خون خود مکتب اسلام را آبیاری و دین خدا را تبلیغ کردند. آن‌ها برای رسیدن به هدف خود، خون دادند و ثمره اسلام را امروز در یمن، عراق، لبنان، نیجریه می‌بینیم. مقابله با استکبارگران بخشی از درس امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: شهدای روحانی مردانی بودند که از شرق و غرب نمی‌ترسیدند. آن‌ها با نفس خود جنگیدند و در میدان جهاد و مبارزه پیروز شدند و آیت‌الله شاه‌آبادی یکی از شاگردان و یاران امام خمینی (ره) بود. او اهل محراب و مبارزه بود و در سنگر پارلمان نیز در تراز جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آمد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دفاع مقدس یک گنجینه بی‌بدیل است که از این خزینه آیندگان هم برداشت خواهند کرد. آیندگان خواهند دانست که رزمندگان در دوران دفاع مقدس چه پیمان عظیمی را با خداوند بستند که ثمره این پیمان، اتحاد ملت و بیمه شدن کشورمان در برابر متجاوزان است.از دفاع مقدس در مدیریت بحران‌ها نیز استفاده می‌شود و اگر در مدیریت کشور توفیقاتی را کسب کردیم، به واسطه استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: روحانیت در دوران دفاع مقدس ۴ هزار و ۵۰۰ شهید، ۷ هزار جانباز و ۳۵۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرده است و در ادامه راه شهدا و ایثارگران روحانی در دوران دفاع مقدس، ۳۵ شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم اسلام کردیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تصریح کرد: یک ساعت قبل از شهادت شهید شاه‌آبادی در جزیره مجنون همراه وی بودم. آن زمان مسئولیت تبلیغات یکی از گردان‌ها در لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده داشتم. شهید شاه آبادی فردی بود که با وجود داشتن پست و مقام، از آن چشم‌پوشی کرد، در خط مقدم حاضر شد و به شهادت رسید.

در ادامه علی‌اصغر جعفری؛ مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیت به نسبت جمعیت خود، بالاترین شهید را در طول انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کرد. روحانیت امروز در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز پیشگام است و مدافعان حرم روحانی امروز راه شهید شاه آبادی را ادامه می‌دهند.

وی افزود: این شهید بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشت و برگزاری یادواره شهدا، موجب گرامیداشت عزت و افتخار اسلام است.

انتهای پیام

(جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰
https://news.masjed.ir/u/m4a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید