پنج شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۰:۳۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۵۹۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

مسجد «سنهری»، یادآور فتح تلخ دهلی توسط نادرشاه افشار

مسجد سنهری دهلی همان بنایی است که به گواه اسناد تاریخی، نادرشاه بر بام آن رفته تا وضعیت کشتار مردم این شهر در جریان فتح دهلی را از آنجا نظاره کند.

(پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۲۰:۳۸

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل – بسیاری از بناهای تاریخی جهان از جمله مساجد، کلیساها و معابد، یادگار تحولات سیاسی و تاریخی مهمی نیز به حساب آمده و بخشی از تاریخ کشورها به حساب می آیند.

مسجد سنهری (مسجد طلایی) واقع در بخش قدیمی دهلی یکی از این مساجد به حساب می آید. این بنای تاریخی و مهم در بخش «گورود وارا» دهلی واقع شده که در سال 1712 میلادی به دست «روشن الدین ظفر خان» و در زمان حکمرانی محمد شاه مغول بر هند بنا شده است.

بر اساس اسناد تاریخی هندوستان نقل شده است که هنگام فتح دهلی توسط نادرشاه افشار و کشتار مردم دهلی، وی برای چندین ساعت بر بام این مسجد مستقر شده و از آنجا وضعیت جنگ در شهر را نظاره کرده است. از آنجاکه بنای مسجد در آن زمان یکی از بلندترین ساختمان های دهلی به حساب می آمده، ظاهرا مکانی مناسب برای نظاره شهر به حساب می آمده و از این رو نادرشاه بر بام این بنای مقدس مستقر شده است. به گفته اسناد تاریخی، این حادثه دلخراش در تاریخ 11 مارس 1739 رخ داده است. یکی از خونین ترین حملات تاریخ که بیش از 30 هزار کشته بر جای گذاشت. 


مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی
مسجد سینهری دهلی  

(پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۲۰:۳۸
https://news.masjed.ir/u/j7f
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید