سه شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۷۹
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید صدوقی بررسی کرد:

نقش ائمه جماعات در اشاعه فرهنگ حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام گوهری معتقد است: اگر کیفیتِ کالای ایرانی بهبود یابد، ائمه جماعات راحت‌تر می‌توانند بحث فرهنگ‌سازی را انجام و مردم را به راحتی به این سمت سوق دهند.

(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام جواد گوهری مدیر ناحیه شهید صدوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد(شهرستان بهارستان،گلستان و نسیم شهر) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد درباره اینکه مساجد چگونه می‌توانند در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» قدم بردارند، گفت: با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، بالاخره مساجد هم یک وظیفه‌ای نسبت به این شعار دارند و می‌توانند اولین گام را در این زمینه بردارند، اولین قدم این است که، سعی شود کالاهایی که مورد نیاز مساجد است از کالاهای ایرانی تهیه شود.

وی فرهنگ‌سازی توسط ائمه جماعات را گام دوم عملی سازی شعار حمایت از کالای ایرانی برشمرد و اظهار داشت: در جلساتی که با ائمه جماعات داشتیم بیان شد که ترویج شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید به مردم اعلام شود که با توجه به وضعیت کشور و فرمایش حضرت آقا باید از کالاهای داخلی استفاده کنند.

مدیر ناحیه شهید صدوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در خصوص اینکه چه پیشنهاد عملی برای اینکه فرهنگ خرید کالای ایرانی تسری پیدا کند، دارد، عنوان کرد: وظیفه اصلی ما فرهنگ‌سازی است؛ وظیفه ما این است که اهمیت این موضوع را به مردم بگوییم منتها این یک نکته‌ای دارد که حضرت آقا روی آن تاکید داشتند که اگر تولیدکنندگان کالا به آن توجه داشته باشند کارِ ما راحت است، آن نکته این است که کیفیتِ کالای ایرانی را بالا ببرند.

وی ابراز داشت: بنده اعتقاد دارم اگر کیفیتِ کالای تولیدی ما بالا برود راحت‌تر می‌توانیم بحث فرهنگ‌سازی را انجام و مردم را به راحتی به این سمت سوق دهیم، وقتی کالای ایرانی کیفیت لازم و خاص خودش را ندارد هر چقدر هم ما بگوییم بعضاً جوابِ برعکس می‌دهد. اما احساس می‌کنم فرهنگ‌سازی درباره یک کالای با کیفیت مناسب، بسیار راحت‌تر است و استقبال مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام گوهری تصریح کرد: ما و ائمه جماعات باید مردم را تشویق کنیم و آنها هم باور کنند که استفاده از کالای ایرانی به نفع خودِ ما و کشورمان است و مردم باید اینها را بدانند و باور کنند و تا باور نکنند نمی‌شود، حمایت از کالای ایرانی به نفع ما و اقتصاد ما است، به نفع آینده ما است. به نظرم اگر این را جا بیندازیم و از آن طرف هم کیفیت تولید را بهبود ببخشیم، جواب می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که وظیفه شخص امام جماعت در ترویج حمایت از کالای ایرانی چیست، تصریح کرد: در جلسه‌ای درباره حمایت از تولید کالای ایرانی صحبت می‌کردیم دیدیم یکی از عزیزان جوراب خارجی پوشیده است! من فکر می‌کنم ما ائمه جماعت باید از خودمان شروع کنیم؛ مثلاً لباس ما ایرانی باشد امام جماعت باید از خودش شروع کند بالاخره رهبر مملکت ما و مرجع تقلیدمان فرمودند، ما وظیفه داریم از خودمان شروع کنیم قطعاً تاثیر آن هم در بین مردم بیشتر است، ائمه جماعت لباسی که می‌پوشند، وسایلی که برای خانه خود تهیه می‌کنند باید ایرانی باشد. توجه به این موارد تأثیر بسزایی در جامعه و در فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی دارد.

مدیر ناحیه شهید صدوقی ادامه داد: بنده خودم یک مدتی امام جماعت بودم. مردم هم به طرز لباس پوشیدن و نوع لباس پوشیدن شخص امام جماعت مسجد توجه دارند و هم گفتار و رفتار او. خصوصاً جوانان، این لباس چیست؟ مارکش چیست؟ مثلاً حاج آقا امروز تیپ زده! این لباس برای کجاست؟ مردم خیلی به این موضوعات حساس هستند و من خودم بارها این قضیه را مشاهده کردم و دیدم. لذا هر امام جماعتی از خودش شروع کند در بحث فرهنگ‌سازی موفق‌تر است.

(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲
https://news.masjed.ir/u/k0i
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید