یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۴۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج):

ائمه جماعات در تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند

آیت‌الله محمد تقی وحیدی گلپایگانی گفت: درحالی که همت ملی برای حمایت از کالای مرغوب ایرانی وجود دارد، آمار سرسام آور قاچاق کالا موجب تعجب همگان شده است، ائمه جماعات و نهادهای مسجد در گفتمان‌سازی شعار سال ۱۳۹۷ درباره این موضوع نیز روشنگری کنند.

(یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی با بیان اینکه خرید کالای داخلی، نخستین گام برای عملیاتی شدن شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، گفت: ارکان و مسئولان مساجد باید از جنس داخلی برای نیازهای این خانه های خدا استفاده کنند.

وی افزود: ائمه جماعات و خطبای مساجد در مناسبت های دینی و ملی و حتی در مجالس ختم نیز اهمیت استفاده از کالاهای ایرانی را برای مردم تبیین کنند.

امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج) با انتقاد از میزان قاچاق در ایران، اظهار کرد: درحالی که همت ملی برای حمایت از کالای مرغوب ایرانی وجود دارد، آمار سرسام آور قاچاق کالا موجب تعجب همگان شده است، ائمه جماعات و نهادهای مسجد در گفتمان سازی شعار سال 1397 درباره این موضوع نیز روشنگری کنند.

وی گفت: اگر باور داشته باشیم مساجد زمینه ساز آبادانی دنیا و آخرت ما است، آنگاه از ظرفیت این خانه های خدا برای گفتمان سازی مطالبات مقام معظم رهبری استفاده می کنیم.

وحیدی گلپایگانی، وظیفه دستگاه های فرهنگی و مسجدی در فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم قناعت، پیشه، و از مصرف گرایی دوری کنند، آنگاه نیازی به واردات انواع کالاهای خارجی که بسیاری از آنها نیز نامرغوب هستند، نخواهیم داشت، و مساجد باید پیشگام اصلاح الگوی مصرف و خرید کالای داخلی باشند.
 
امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج) اضافه کرد: مساجد علاوه بر نصب بنر و توزیع بروشورهای مرتبط با شعار سال 1397 و سایر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید نشست ها و کارگاه هایی با حضور استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی در این باره برگزار کنند، چون حقیقتا مردم ما از کمبود دانش و اطلاعات درباره اهمیت خرید کالای ایرانی و اصلاح الگوی مصرف، رنج می برد.

(یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۵۵
https://news.masjed.ir/u/hwk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید