شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۱:۵۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۴۶
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

تجلیل از سردار قاسم سلیمانی در جشن نیمه‌ شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تجلیل از سردار قاسم سلیمانی به عنوان برترین مهدی‌یاور سال در جشن نیمه‌ شعبان خبر داد.

(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۲۱:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، ابراهیم صادقی  امروز در نشست خبری «سلسله برنامه‌های نیمه شعبان» که قرار است طی 9 روز در مسجد مقدس جمکران برگزار شود اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در مسجد مقدس جمکران، جریان‌سازی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از سال جاری مراسم‌های مسجد مقدس جمکران مردمی شده است و برگزاری آن‌ها به عهده استان‌های مختلف خواهد بود افزود: امسال به صورت نمونه و آزمایشی استان تهران، اصفهان و زنجان برنامه‌های مسجد مقدس جمکران را اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در طی برنامه‌های این دهه ضمن تجلیل از حاج علی خورشیدی و حاج غلامرضا سازگار به پیرغلامان اهل‌بیت(ع)، و همچنین از از دو مهدی‌یاور برتر سال از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به دلیل تلاش‌های وقفه‌ناپذیر در راستای نابودی داعش و تضعیف نیروهای تکفیری  تجلیل خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه در استان قم بیش از 500 مؤسسه فرهنگی فعالیت دارند گفت: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای بین مسجد مقدس جمکران و شورای هیئات مذهبی استان قم امضا شده است که بر اساس آن هیئات مذهبی استان در صورت فعالیت در حوزه مهدویت می‌توانند در هر زمان از امکانات مسجد مقدس جمکران در زمینه ارائه خدمات فرهنگی استفاده کنند.

وی، اجتماع سه هزار نفری جوانان و نوجوانان عاشورایی در روز جمعه در مسجد مقدس جمکران به همراه اجرای مراسم ویژه را یکی دیگر از برنامه‌های این دهه دانست و گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی مسجد جمکران سبک زندگی اسلامی، مهدویت و استکبارستیزی است؛ برنامه اجتماع جوانان عاشورایی نیز به دلیل شرایط خاص منطقه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، معرفت‌افزایی، انس با امام عصر(عج) و بیان وظایف فردی و اجتماعی مردم در عصر غیبت را از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران برشمرد و عنوان کرد: افتتاح رسمی سلسله مراسم‌های امسال روز سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه با خطبه‌خوانی خادمان مسجد جمکران در صحن امام مهدی(عج) برگزار می‌شود.

صادقی ادامه داد: «جشن فیروزه‌ای»، «همایش نرجسانه» و «راهپیمایی زائران غیر ایرانی» از دیگر برنامه‌های این دهه است که توسط مسجد مقدس جمکران طراحی شده است.

وی با اشاره به مردمی محور بودن برنامه‌ها و همکاری استان‌های مختلف در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران اذعان کرد: میزبانی جشن نیمه شعبان در جمکران توسط هیأت رزمندگان اصفهان انجام می‌شود که به این منظور حدود 60 اتوبوس از اصفهان به قم می‌آید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مرکز مشاوره تخصصی مسجد مقدس جمکران به‌ صورت رسمی در ساختمان دارالشفا از روز سه‌شنبه 11/2/97 شروع به فعالیت می‌کند و 300 کارشناس روحانی در حوزه مهدویت در سطح مسجد مقدس جمکران آماده ارائه مشاوره در حوزه رفع شبهات مهدویت هستند.

صادقی بیان کرد: مسجد مقدس جمکران آمادگی دارد نیروهای کارشناس را به محلات و مساجد مختلف اعزام کند؛ همچنین کسانی که در زمینه فرهنگی فعالیت دارند می‌توانند برای ارائه محصولات خود از خدمات غرفه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۲۱:۵۲
https://news.masjed.ir/u/tcx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید