شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۵۲۹
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام میرلوحی:

امام حسین، بزرگ پاسدار مکتب اسلام است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امام حسین(ع) بزرگ پاسدار مکتب اسلام است، گفت: ولادت امام حسین(ع) با اندوه و گریستن پیامبر(ص) همراه بود.

(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عصر امروز در مقبره الشهدای نیروی هوا فضای سپاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شعبان ماه پیامبراکرم(ص) است.

 

وی افزود: ولادت بسیاری از ستارگان آسمان امامت و ولایت در این ماه بوده و شعبان در زمره شریف‌ترین ماه‌های سال قرار دارد.

حجت الاسلام میرلوحی درباره فضیلت ماه شعبان، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی در ماه شعبان یک روز روزه بدارد خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند، شعبان ماه استغفار و توبه است و فرصتی طلایی برای پاک سازی درون و آماده شدن برای ماه رمضان است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ایام الله از نعمات الهی است، اظهار داشت: نعمتی بالاتر از اهل بیت(ع) وجود ندارد روایت است خانه‌های خود را با تسبیح و ذکر خداوند نورانی کنید نورانی‌تر از خانه اولیای الهی و انبیا در روی زمین نیست و خانه حضرت زهرا(س) از بهترین خانه‌هاست.

وی با بیان اینکه خداوند در این ماه وعده‌های فراوانی به انسان داده است، گفت: این وعده‌ها به خاطر صاحب این خانه است برای همین با گرامی داشتن صاحب خانه خداوند به انسان جایگاه رفیعی عطا می‌کند.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بزرگ پاسدار مکتب اسلام است، تصریح کرد: امروز مدافعان حرم با الگو قرار دادن سید سالار شهیدان امام حسین(ع) جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با همه وجود به دفاع از حریم اسلام پرداختند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد:  اگر مدافعان حرم خارج از مرزهای جغرافیایی با گروه تروریستی تکفیری داعش مبارزه نمی‌کردند به طور قطع بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ما باید در کرمانشاه و تهران با آنان مبارزه می‌کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولادت امام حسین(ع) با اندوه و گریستن پیامبر(ص) همراه بود مولودی که قبل از تولد، جبرئیل خبر شهادت ایشان را از سوی خدا اعلام کرد.

(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۸
https://news.masjed.ir/u/hbb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید