سه شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۴۹۸
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

عالی‌ترین سطح بلاغت در قرآن، مربوط به آیات قیامت است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه عالی‌ترین سطح بلاغت مربوط به آیات قیامت می‌شود، ابراز کرد: خداوند بسیار روشن، دقیق و پرجاذبه آیات قیامت را بیان می‌کند و انسان را متحیر می‌کند.

(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۳۰
 به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد به نقل از سرچشمه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در جلسه تفسیر دعای 42 نهج البلاغه که در موسسه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در این دعا خداوند را به شفاعت، روحانیت، معنویت و باطن قرآن کریم قسم می‌دهد و برای قیامت و قبل از آن واقعه بزرگ از خداوند رحمت، ثبات قدم، نجات و نورانیت درخواست می‌کنند.

وی افزود: ماجرای قیامت به عنوان جلوه پایانی معاد که از مرگ آغاز و تا به منازل نهایی میرسد در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته شده است. آیات قیامت از آیات محکم و بسیار تکان دهنده قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه عالی‌ترین سطح بلاغت مربوط به آیات قیامت می‌شود، ابراز کرد: خداوند بسیار روشن، دقیق و پرجاذبه آیات قیامت را بیان می‌کند و انسان را متحیر می‌کند. خداوند در قرآن کریم با تصویرگری قیامت حجت را بر انسان‌ها تمام کرده از این رو آیات قیامت از معجزات قرآن کریم است که بعد از آیات توحید، آیات قیامت بر قله اعجاز قرار می‌گیرند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با بیان اینکه آیات قیامت از نظر کمی و کیفی در زمره آیات بسیار فوق العاده قرآن کریم قرار دارد، اظهار داشت: آیات قیامت بیانگر اهمیت این امر شگفت انگیز به حساب می‌آید که انسان به سرعت در حال نزدیک شدن به آن است.

وی مشکل اساسی مردم را ایمان بیان کرد و گفت: انسان اگر به قیامت ایمان داشته باشد هرگز دچار گناه نمی‌شود انسان اگر به سخنان خداوند ایمان بیاورد به طور قطع یک سوره قرآن کریم برای هدایت او کافی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه تلاوت و تدبر مکرر در آیات قیامت سبب می‌شود قلب انسان بیدار شود، عنوان کرد: انسان اگر به برزخ و قیامت درونی خود بنگرد قبرش از همین دنیا آغاز می‌شود و به مراقبه اعمال می‌پرازد. دنیای انسان در متن قیامت است ما از همین دنیا به برزخ متصل هستیم ما همین الان در قبر و قیامت قرار داریم، این هنر قرآن کریم است که فاصله‌های زمانی و مکانی را بر می‌دارد تا حقیقت برای انسان آشکار شود انسان اگر قرآنی شود بهار طبیعت را محفل قیامت می‌بیند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه انسان باید خودش را به قرآن ناطق بسپارد، گفت: انسان اگر به آیات الهی باور و یقین داشته باشد خود را به آن می‌سپارد و سعی می‌کند اعمالش مطابق با آیات قرآن باشد.

وی افزود: پل صراط بسیار باریک و اضطراب آور است از این رو انسان قیامت باور با مراقبه اعمال سعی می‌کند بتواند از این گودال آتشین عبور کرده و به بهشت برسد. انسان اگر در همین دنیا خود را به خداوند بسپارد و از او اطاعت کند به طور قطع از سختی قیامت نجات می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) را تنها راه نجات انسان از حوادث قیامت دانست و خاطرنشان کرد: تنها متقین می‌توانند از صراط عبور و در بهشت ساکن شوند.

(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۳۰
https://news.masjed.ir/u/hux
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید