یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۴۵۴
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن(ع):

استفاده از کالای داخلی از خود مساجد آ‌غاز شود

حجت الاسلام علم الهدی، با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در استفاده از کالای داخلی گفت: استفاده از کالای داخلی باید از خود مساجد آغاز شود.

(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۱۹

به گزرش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، در جامعه اسلامى، مساجد در تمام جنبه‏‌هاى زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان حضور فعال دارند و در آن نقشی محورى ایفا مى‏‌کنند.

 

مخاطبانی که براى انجام فرایض دینى هر روز به مسجد رفت و آمد مى‌‏کنند، ضمن اداى فریضه نماز با قرارگرفتن در این اجتماع در خلال صحبت با یکدیگر از اخبار جامعه باخبر مى‏‌شوند و در جریان مسایل روز نیز قرار مى‏‌گیرند.

 

همچنین، وجود منابر در مساجد که از آن‌ها به عنوان یک «رسانه عمومى در اسلام» نام برده مى‌شود نیز نقش مهمى در نشر افکار ایفا مى‏‌کنند و سخنرانان با استفاده از آن‌ها به نشر عقاید اسلامى و انتقال مسایل مهم جامعه به مردم مى‌پردازند.

 

با توجه به اینکه بحث حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است این ظرفیت در طول سال برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن فراهم است تا به صورت مکرر و نه موردی و مقطعی در مساجد ترویج و تبیین شود.

 

به همین جهت و در راستای نقش تاثیرگذار مساجد در تحقق این موضوع با حجت‌الاسلام علم الهدی؛ امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن(ع) مصاحبه‌ای انجام شده است که متن آن در ادامه می‌آید:

 

حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مساجد همواره پایگاه تاثیرگذاری در مقاطع و محورها بوده اند، گفت: اقبال مردم به این مراکز سرشار از روح تدین، اعتقادات و اندیشه های آنها است.

 

وی بر لزوم فرهنگسازی استفاده و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: استفاده از کالای ایرانی در تقویت اقتصاد مقاومتی نقش بسیار بی بدیلی دارد، امام جماعتی که هر روز سه نوبت در مسجد اقامه نماز جماعت می کند و مردم از تفسیر قرآن و جلسات اخلاقش بهره می برند و دین و اعتقاداتشان را به او سپرده اند، می تواند در این زمینه راهکارههای بسیار مناسبی ارایه دهد.

 

امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن(ع) اظهار کرد: مساجد، در وهله اول باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی را از خودشان آغاز کنند، به عنوان مثال  استفاده از کالای مصرفی مساجد از نوع داخلی  در مناسبت ها وبرنامه های مسجد با توجه به مخاطبانی که دارد، می تواند درحمایت از تولید کنندگان داخلی تاثیرگذار باشد.

 

علم الهدی خاطر نشان کرد: تبیین دلایل نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی وتشریح این موضوع که استفاده از کالای خارجی چگونه موجب ورشکستگی کارخانه جات را فراهم می کند  و اینکه حمایت و پشتیبانی از کالای داخلی چگونه ازبیکار شدن کارگرایرانی جلوگیری می کند، باید از سوی ائمه جماعات برای مردم بیان شود.

 

 این کارشناس در حوزه دین ادامه داد: امروز دشمن با قدرت وارد جنگ اقتصادی شده و در این زمینه از ابزارها و امکانات پیشرفته، برای ناکارآمد کردن و زمین گیر کردن اقتصاد کشورمان تلاش  می کند، دانشجویان، جوانان دانشمند و تحصیل کرده و مدیران و فرماندهان جنگ اقتصادی باید عزمشان را برای مصاف با دشمن و  تهاجم اقتصادی جزم کنند، زیرا در صورتی که صف واحدی را در مقابل دشمن ایجاد کنیم می توانیم دراین زمینه موفقیت هایی به دست آوریم.

 

علم الهدی معرفی فعالین، مبتکرین و خلاقین عرصه  خودکفایی  به مسئولین و فرماندهان اقتصادی  و بهره گیری از توانمندی و ابتکارات آنها را یکی از دیگر از اقداماتی نام برد که باید در جهت حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد، گفت:همان گونه  که شاهد رشادتها و مجاهدت های جوانان مومن وانقلابی مسجدی در صحنه دفاع ازحرم بودیم، در دیگر عرصه ها هم می توانیم از توانمندی و تخصص جوانان مومن مسجدی بهره برد.

 

وی بر لزوم نداشت برداشت سیاسی از فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: همه مسئولین و دست اندرکاران کارهای اقتصادی باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۱۹
https://news.masjed.ir/u/jiq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید