جمعه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۰
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۴۳۹
گزارشگر : ایده ایده
خطیب نماز جمعه تهران:

خالی‎کردن اسلام از محتوای شهادت؛ هدف غایی ایدئولوژی وهابی است

آیت‌الله امامی کاشانی در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: قدرت آمریکا، سیاست صهیونیسم و ایدئولوژی و پول عربستان همچون مثلث شومی است که علیه فرهنگ شهادت و ایثار به میدان آمده است؛ ایدئولوژی عربستان، خالی کردن اسلام از محتوای شهادت و ایثار است.

(جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷) ۱۵:۱۰
 
 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری،روز، ۲۴ فروردین، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان بخشی از موارد مطرح شده در خطبه اول گفت: در ادامه خطبه اول باید بگویم که در برابر هر پیامبری، دجالی وجود داشته اما قدرت پیامبران همیشه از قدرت دجال‌ها بیشتر بوده است.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم اظهار کرد: چند سال قبل کتابی را مطالعه کردم که درباره دفاعیه یک دانشجوی عربستانی بود که در دانشگاه ریاض دفاع کرده و نمره عالی گرفته بود؛ سعودی‌ها این کتاب را منتشر کرده و به کشورهای مختلف فرستادند و یک نسخه آن به دست من رسید.

وی در تشریح خلاصه این کتاب گفت: خلاصه آن کتاب که نمی‌خواهم نامش را در این‌جا بیاورم، این بود که قیام امام حسین(ع) قیامی حرام است زیرا یزید خلیفه وقت بود و قیام در برابر حاکم وقت حرام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دلیل طرح این مسئله از بین بردن شهادت و ایثارگری است؛ قطره خونی که از مدافعان شهدا در سوریه و عراق بر زمین ریخته است، اگر دنبال کنیم به گودال‌گاه کربلا می‌رسد و به کوری چشم آن‌ها امام حسین(ع) نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه بزرگ و بزرگ‌تر هم می‌شود. درباره عظمت روز عاشورا باید گفت که هم مسیحیان و هم بوداییان و هندوها از این روز به بزرگی یاد می‌کنند و عاشورا تجلی بیشتری پیدا می‌کند؛ مکتب شهادت در مقابل مثلث شوم واشنگتن، تل‌آویو و ریاض است.

متولی مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به اظهارات ولیعهد عربستان تصریح کرد: ریاض در دست ولیعهد بی‌درد، بی‌عقل و بی‌دینی است که در ساخت و پاخت در کنار صیهونیست‌ها و واشنگتن است. البته این مسئله از قبل هم بوده ولی امروز آشکار شده است.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ ایثار و شهادت است که جلوی رفتارهای این اراذل و اوباش را می‌گیرد، اظهارکرد: ولیعهد خبیث عربستان اخیرا نطقی نزد هم پیاله‌اش در واشنگتن کرده و گفته است که ایران به نام مهدی و صاحب الزمان(عج) می‌خواهد جهان اسلام را بگیرد. من اصلا تعجبم از این آدم‌های جوان نااهل نیست، تعجبم از روحانیت و علمای حجاز است. آخر علمای حجاز! شما که این همه حدیث در کتاب‌های‌تان دارید، قیام حضرت امام حسین(ع) در همه کتاب‌ها مطرح است و ۱۴۷۶ حدیث که اکثرا هم معتبر است ما درباره منجی عالم به‌عنوان حضرت مهدی(عج) و حضرت عیسی(ع) در دسترس است، چرا نمی‌گویید این چه حرفی است. همه به مسئله منجی و مصلح معتقدند.

خطیب جمعه تهران، در ادامه به مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان اشاره کرد و گفت: قدرت آمریکا، سیاست صهیونیسم، ایدئولوژی و پول عربستان همچون مثلث شومی هستند که علیه فرهنگ شهادت و ایثار به میدان آمده و ایدئولوژی عربستان، خالی کردن اسلام از محتوای شهادت و ایثار و خالی کردن اسلام از حسین سید الشهدا(ع) و از شخص امام زمان(عج) است که در حال انجام دادن هستند.

وی افزود: لذا وظیفه ماست که در برابر این طاغوت‌ها و این مثلث شوم وحدت کلمه داشته باشیم؛ تمام شرارت‌ها برای محو مبعث و شخص پیامبر اکرم(ص) است. در این کشور که نعمت ولایت فقیه وجود دارد، باید بر همین محور یعنی وحدت کلمه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: حمایت از کالای ایرانی و مسئله بازار ارز و پول یک حقیقتی است و بر دوش همه ماست که در این راستا اقدام کنیم. از همه و از قوای سه گانه درخواست یاری دارم. زمانی‌که ملت‌ها و نظرات همه یکی شدند و تمام اراده‌ها و قدرت‌ها واحد شد، آن فرمایش رهبری عملی می‌شود که فرمود: «حمایت از کالای ایرانی که ایجاد شغل و عزت و مسئله اقتصاد است». لذا اگر چنین باشد هم شعار مقام معظم رهبری محقق می‌شود و هم مسئله پول و ارز حل می‌شود البته این مهم با تصمیم درست و قدرت و با استقامت دست یافتنی است.

وی در پایان خطبه دوم افزود: باید گریه کرد به حال کسانی‌که اقتصاد را متضرر می‌کنند و باید به یاد آن‌ها آورد که چه‌‎قدر بدبخت هستند، اما در زمانی‌که کشور این چنین گرفتار است باید همه با هم باشیم تا بتوانیم از روی مین‌هایی که بر سر راه است عبور کنیم که اگر چنین باشد می‌توان از سد مشکلات گذشت و نوسان بازار پول و ارز نیز حل می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن عید سعید مبعث، بعثت پیامبر اسلام را جلوه‌ای از قدرت خداوند دانست و گفت: خداوند در سوره علق از پیامبر اسلام خواست تا به مقام ربوبیت وصل شود چون اوست که دارای اسماء عظیم و قادر به تعلیم علم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: تجلی شخص پیامبر اسلام(ص) باعث رشد و تکامل جهان شده و ایشان جلوه خدا و قرآن بر روی زمین و روشنایی عالم و نجات انسان‌ها از ظلمت است. تجلی ایشان، انسان‌ها را مدام به سمت تکامل سوق داد هرچند در این مسیر برخی عوامل باعث شد تا این تکامل متوقف و بعضاً با عقبگرد مواجه شود؛ اما همچنان با وجود این فراز و فرودها این تکامل ادامه خواهد یافت تا امام عصر ظهور کنند.

وی در ادامه خطبه اول با بیان این مطلب که تجلی انقلاب اسلامی شعاعی از تجلی پیامبر(ص) است، تصریح کرد: برخی تجلی‌ها وجود دارند که در دوران معاصر رقم خورده و آن تجلی ۱۳۵۷ به دست امام راحل است و همان‌طور که عده‌ای تلاش می‌کردند در برابر تجلی پیامبر اسلام بایستند، در عصر معاصر هم همان افراد با کینه و تفرقه می‌خواستند در برابر امام خمینی(ره) مقابله کنند.

خطیب جمعه تهران ضمن تأکید بر این موضوع که انسان همواره نیازمند خداست، گفت: انسان وقتی خود را بی نیاز ببیند طغیان‌گر می‌شود. همان‌طور که ابوجهل به واسطه ثروت خود ادعا می‌کرد همه باید در برابر او خضوع داشته باشند اما پیامبر(ص) در برابر این ادعای او ایستاد.

متولی مدرسه عالی شهید مطهری با بیان این مطلب که بندگان خدا نباید هرگز از رحمت الهی مأیوس شوند، تأکید کرد: آن کسی که مال و ثروتی ندارد و در زندگی‌اش با مشکل روبروست نباید از خداوند دور شود و باید راز و نیازهای خود را ادامه دهد و در همین ماه رجب با توسل و دعا، تمامی مشکلات حل می‌شود هر چند شاید کمی دیر و زود داشته باشد اما شدنی است و نباید فقر و ثروت ما باعث شود از یاد خدا غافل شویم.

امامی کاشانی، دشمنی مخالفان انقلاب اسلامی را علیه آرمان‌های این نظام پایان ناپذیر دانست و افزود: ریشه این مخالفت‌ها در وهابیت است. وهابیتی که از گذشته با کمک انگلیس‌ها برای تحریف محتوای اسلام به وجود آمد.

وی ادامه داد: از ۳۰۰ سال پیش انگلستان تلاش‌هایی را برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی آغاز کرد و ۱۰ نفر را برای انحراف مسلمانان به کشورهای اسلامی فرستاد. از ۸۰ سال پیش نیز وهابیت در عربستان شکل گرفت و خیانت آن‌ها به اسلام کم‌کم برای جهانیان مشخص شد.

 

joma
(جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷) ۱۵:۱۰
https://news.masjed.ir/u/k00
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید