پنج شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ / ۲۲:۲۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۴۳۱
گزارشگر : ایده ایده
رییس اداره تبلیغات اسلامی ری:

همکاری 800 هیات مذهبی با مساجد ری، در جشن بعثت

حجت الاسلام علی کنگرلو اظهار داشت: برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی جمعه شب و روز شنبه به مناسبت جشن عید مبعث با همیاری مردم، هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی در شهرستان ری برگزار خواهد شد.

(پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷) ۲۲:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی کنگرلو اظهار داشت: برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی جمعه شب و روز شنبه به مناسبت جشن عید مبعث با همیاری مردم، هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی در شهرستان ری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: 80 مبلغ از طرف اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان وظیفه برگزاری هر چه بهتر برنامه های فرهنگی و مذهبی در هیات را بر عهده دارند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیان اخلاق نبوی، برنامه پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی و مولودی خوانی از مهمترین برنامه ها جشن های عید مبعث خواهد بود.

کنگرلو با بیان اینکه اخلاق نیک و کلام پرجاذبه پیامبر اکرم (ص) از شاخصه های تاثیرگذار در اسلام بود، افزود: امروز که دین مبین اسلام به وسیله ابزارهای نوین دشمنان مورد هجمه فرهنگی قرار گرفته است لازم است مبلغان با بیان دقیق سیره و اخلاق پیامبر به جوانان، آنان را با اسلام ناب محمدی آگاه کنند.

وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی شاد در روحیه جوانان بسیار اثرگذار است و آنان را از برخی انحرافات و بزه های اجتماعی که دشمنان اسلام برای جامعه ما تدارک دیده اند، دور می کند.

بنا بر این گزارش، حضرت محمد(ص) در 27 رجب از طرف پروردگار رسالتی سنگین را برای هدایت مردم بر عهده گرفتند. بدین سان محمد امین(ص) به عنوان آخرین فرستاده حق انتخاب شدند تا مسیر مستقیم و درست را به جهانیان نشان دهند.

پیامبر گرامی اسلام(ص) در دورانی به پیامبری برگزیده شدند که جهل و نادانی بر بشر سایه افکنده بود و نه تنها شبه جزیره عربستان بلکه بسیاری از سرزمین های دیگر در گمراهی به سر می بردند.

حضرت محمد(ص) با یاری انسان های والامقامی همچون حضرت خدیجه (س) و علی ابن ابیطالب (ع) به تبلیغ دین اسلام پرداختند و انسان آن روزگار را با بهترین صفت های اخلاقی، سعادت واقعی، حق و عدالت آشنا ساختند و مسیر نیل به حقیقت را به آنان نشان دادند.

اینک پس از گذر سده ها از آغاز بعثت حضرت محمد(ص) مسلمانان این هنگامه را عنوان یکی از عیدهای بزرگ جهان اسلام گرامی می دارند و از آن به نیکی یاد می کنند.

اخبار مرتبط: بعثت بازگشایی راه آسمان به زمین است

(پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷) ۲۲:۲۲
https://news.masjed.ir/u/hoc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید