سه شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۲۹۰
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
محمود مظفر عنوان کرد؛

راه‌اندازی نهضت مردمی خیرین مسجدساز

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز با اشاره به راه‌اندازی نهضت مردمی مجمع خیرین مسجدساز با هدف مشارکت و تبلیغ ساخت مساجد ارزان و کم‌هزینه در مناطق مختلف کشور گفت: تهران در رتبه نخست محرومترین مناطق کشور از لحاظ مسجد است و بعد از آن می‌توان به استان‌های کوچک و بزرگ و مناطق روستایی و سایر مناطق کشور اشاره کرد.

(سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۳۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، محمود مظفر، مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز، با اشاره به ضرورت پرداختن به امر مسجدسازی و هشدار نسبت به کمبود مساجد در مناطق محروم و پرجمعیت کشور، گفت: هدف ما در مجمع خیرین مسجدسازی این است که مردم را برای احداث مساجد در مناطق محروم و پر جمعیت تشویق و ترغیب کنیم؛ تلاش می‌کنیم مردم با کمک خودشان بتوانند حدود ۵۰ درصد از مساجد را بسازند و ما نیز بتوانیم به کمک خیرین به این فعالیت کمک کنیم.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های ما در مجمع خیرین در قالب طرح نهضت مردمی است و تلاش می‌کنیم همه مردم با هر سلیقه‌ای بتوانند در این طرح‌ها مشارکت داشته باشند، افزود: اگر هر فردی بتواند ماهیانه هزار تومان به این طرح اختصاص داده و کمک کند، این قول را می‌توانیم به مردم عزیزمان بدهیم که بتوانیم حداقل سالی ۱۰۰ الی ۱۵۰ مسجد را در مناطق محروم و پرجمعیت احداث کنیم و مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
 
مظفر ادامه داد: محاسبه کردیم اگر هر شخصی در هر ماه تنها هزار تومان کمک کند سالیانه مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مساجد اختصاص پیدا خواهد کرد. کسانی که علاقمند مشارکت در این امر خیر هستند، می‌توانند با وارد کردن شماره # ۲۳ * ۷ * ۷۳۳ * به این امر دست پیدا کنند که درآخر هر ماه این مبالغ جم‌آوری خواهد شد و در نهایت می‌توان کار‌های بزرگی را برای این طرح‌ها انجام داد.
 
مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز با بیان اینکه کانال تلگرامی خیرین مسجدساز برای اینکه خیرین بتوانند اقدامات و کار‌های ما را پیگیری کنند راه‌اندازی شده است، گفت: از این طریق می‌توانند نیاز‌های شهر و منطقه و محله خود را مطرح و گزارش‌های کار‌ها و اقدامات انجام شده را مشاهده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه نهضت مردمی مجمع خیرین مسجدساز را در ستاد اقامه نماز ایجاد کرده‌ایم، افزود: هدف ما از راه‌اندازی این نهضت این بود که هر کسی در حد توان خود بتواند در امر مسجدسازی مشارکت داشته باشد؛ شعار ما در این نهضت ترویج و تبلیغ ساخت مساجد ارزان، کم‌هزینه در منطقه پر جمعیت و محروم در سراسر کشور است.
 
محمود مظفر با اشاره به محرومترین مناطق کشور از لحاظ مسجد، گفت: تهران در رتبه نخست این لیست قرار دارد و به عنوان محروم‌ترین شهر کشور از لحاظ مساجد شناخته است و بعد از آن می‌توان به استان‌های کوچک و بزرگ ومناطق روستایی اشاره کرد؛ در واقع می‌توان گفت که ما در بیشتر مناطق کشور محرومیت مسجد را داریم و کمبود مسجد به وفور یافت می‌شود و این از نیاز‌هایی است که کمتر مردم به آن توجه کرده‌اند و مورد غفلت شده و این نیاز در حال حاضر وجود دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از مسجد‌سازی و مشارکت خیرین در احداث، مشارکت آن‌ها برای سایر فعالیت‌های مسجد ضعیف می‌شود و چه نگاه ویژه‌ای در این حوزه شده است که خیرین، مسجد را بعد از احداث رها نکنند؟ پاسخ داد: بعد از مرحله ساخت مسجد و تحویل آن به امام جماعت و هیئت امنا، سایر فعالیت‌ها به آن‌ها واگذار می‌شود و در واقع به خیرین کاری ندارد؛ البته امام جماعت و هیئت امنای اکثر مساجد برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای را با کمک مرکز رسیدگی به امور مساجد دارند که به راحتی می‌توانند جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کنند.
(سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۳۸
https://news.masjed.ir/u/hpz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید