چهارشنبه / ۳ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۲۷۲
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

مردم از شرایط فتنه گون کنونی سربلند خارج می شوند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: به طور قطع با بصیرت و آگاهی که مردم ما دارند از شرایط فتنه گون کنونی نیز با سربلندی خارج می‌شوند.

(چهارشنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۴۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در جلسه تفسیرصحیفه سجادیه که در مسجد ۷۲تن مجموعه سرچشمه برگزار شد، گفت: گاهی لقب بر اسم معصوم غلبه می‌کند مانند اسم امام رضا(ع) که لقب رضا به قدری در کنار اسم حضرت شهرت یافته که امام هشتم را با همین اسم می‌شناسند در حالی که نام مبارکشان علی است.

وی با بیان اینکه این لقب نورانی امام رضا(ع) یادآور قله فضائل انسانی است افزود: انسان مومن در مسیر کمال و سیر منازل بندگی اگر به مقام فرخنده رضا برسد دیگر به اوج و قله رسیده است و خداوند از او رضایت دارد و بنابراین انسان اگر از نظر حسن باطنی و ظاهری به مرحله‌ای برسد که مولا او را بپسندد به مقام رضا دست می‌یابد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انسان اگر به مقام رضا برسد نسبت به همه خواسته‌های الهی خشنود می‌شود، ابراز کرد: در مسیر کمال ایمان اگر کسی مراتب را به درستی طی کرده باشد نه تنها گرد و غباری به ذهن و فکر او نمی‌نشیند بلکه ذیل همه دستورات الهی یک حالت خشنودی در وجود او ایجاد می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه درباره دلیل رسیدن به مقام رضا، اظهار داشت: رسیدن به این مقام بسیار دشوار است گاهی برخی به مقام صبر می‌رسند اما نمی‌توانند به مقام رضا دست یابند چون در حین صابر بودن گله‌مند نیز هستند. برخی نیز نسبت به امر، نهی و بلای الهی صبر می‌کنند و بدون گله داشتن در برابر بلاها و سختی‌ها بی تفاوت هستند، این افراد نیز به مقام رضا دست نمی‌یابند بلکه به صبر جمیل دست پیدا می کنند؛ بنابراین انسانی به مقام رضا می‌رسد که امر، نهی و بلای الهی را نعمت بداند و در مواجه با آن خشنود ‌شود.
 

بیشتر بخوانید: تفسیر صحیفه سجادیه توسط حجت الاسلام حاج علی اکبری

                       تکیه بر مکتب امام صادق(ع) نسخه نجات کشور است

                     جوانان از میراث عظیم نهج‌البلاغه غافل شده‌اند

                      «سبک زندگی اسلامی» نیازمند تحقیق و مطالعه است                  وی با تاکید بر اینکه مقام رضا حاصل تربیت توحیدی است، گفت: رضا، میوه شجره طیبه توحید است. توحید مراتب دارد که در مرتبه ارتباط حبی، مقام رضا کسب می‌شود. به معنای واقعی کلمه، خوشگذرانان این دنیا همان کسانی هستند که به مقام رضا دست یافتند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در بخشی دیگر درباره اینکه در دستگاه الهی اگر خداوند نعمتی را به کسی بخشید طبق سنت الهی این نعمت متناسب با ظرفیتی که دارد غیر قابل تغییر و تبدیل شدن است، عنوان کرد: اگر از سوی خداوند کسی مشمول نعمتی قرار گرفت آن نعمت برای او تثبیت می‌شود مگر آنکه خود آن فرد با کفران و یا بی توجهی آن نعمت را از دست بدهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: ناشکری و کفران نعمت سبب می‌شود نعمت الهی از دست برود، بنابراین انسان در کنار هر نعمتی باید به حفظ آن نیز اقدام کند و در قرآن کریم ناسپاس‌ترین قوم در برابر بارش نعمات الهی، قوم بنی اسرائیل معرفی می‌شود.

وی ماجرای قوم بنی اسرائیل را برای جامعه کنونی ما بسیار عبرت انگیز دانست و گفت: نعمتی که به مردم ما داده شد همسنگ با نعمتی است که به قوم حضرت موسی عطا شد نعمت انقلاب اسلامی فهرستی از نعمات الهی است. اگر کسی زندگی پس از انقلاب اسلامی را با زندگی دوران طاغوت که سراسر عقب ماندگی، مرگ استعدادها، ذلت و خفت بود را بررسی کند می‌بیند زندگی امروز با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: مردم ما تا به امروز با شکرگذاری در برابر این نعمت توانسته انقلاب را حفظ کند و در همه امتحانات سربلند خارج شده است. امتحانات الهی ظرفیت انسان‌ها را بالا می‌برد تا در مراحل مهم‌تر ایفای نقش کنند و به طور قطع با بصیرت و آگاهی که مردم ما دارند از این شرایط فتنه گون کنونی نیز با سربلندی خارج می‌شوند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: متاسفانه در این فتنه اخیر افراد بسیاری از امتحان الهی سرافکنده خارج شدند برای مثال کسی که یک شبه اجاره بهای منزلش را دو برابر می‌کند و مستاجران را در تنگنا قرار می‌دهد در اصل او باخته است و یا کسانی که جنس خرید قبل را با قیمت روز می‌فروشند افرادی هستند که باخته‌اند؛ لازم است در این شرایط سخت همه با روحیه جهادی تلاش کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما بسیار افراد نجیبی هستند و تا الان خوب پیش آمده‌اند و این فهم و بصیرت آنان تحسین برانگیز است و کسانی که با اشرافی گری در این امتحان بازنده شدند باید بدانند خداوند در عقوبت تعجیل نمی‌کند.

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۴۶
https://news.masjed.ir/u/lpn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید