دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۲۵۵
گزارشگر : ایده ایده
با حکم مقام معظم رهبری؛

آیت‌الله عالمی، امام جماعت «مسجد جامع امام خمینی (ره) بازار» شد

آیت‌الله حسن عالمی با حکم رهبری امام جماعت مسجد جامع امام خمینی (ره) بازار تهران شد.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم ابلاغ حکم امامت جماعت مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران به آیت‌الله عالمی، از سوی مقام معظم رهبری، پس از اقامه نماز ظهر و عصر روز دوشنبه ۲۱ اسفند در این مسجد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد امام خمینی(ره) بازار در طول انقلاب اسلامی گفت: امروز برای این مسجد روز خوبی است. این مسجد، یک مسجد پر خاطره است.

وی افزود مسجد امام خمینی(ره) هم در دین و هم در انقلاب و مجاهدت سابقه درخشانی دارد. امروز در تاریخ این مسجد یک روز خوب و یک دوره پرافتخار دیگر از امروز در این مسجد آغاز می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: امروز با تدبیر رهبر عالیقدر و عزیز، عالم مجاهد، شایسته و با اخلاق، آیت الله عالمی به عنوان امام جماعت مسجد امام انتخاب شدند و انشالله مطلع اتفاقات خوب برای این مسجد و هم برای منطقه عمومی بازار خواهند بود.

وی ادامه داد: بعد از ایام امامت جماعت مرحوم آیت‌الله خوانساری در این مسجد، بر حسب تکلیف رهبر معظم انقلاب، اداره امور مسجد امام خمینی(ره) به مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار شد که این مرکز در این زمینه مشغول خدمتگزاری است.

وی در ادامه گفت: خدمات و پشتیبانی و رقبات این مسجد برعهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است. آنچه که شایسته است، نور گرفتن و استضائه از یک امام فقیه و شایسته است که به حمدالله این امر در این خانه خدا روزی ما و شما شده است. امید است که مومنین با حضور خود این باب فیض را جوشان نگه دارند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در پایان، ضمن قدردانی از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم از زحمات حجت الاسلام نوربخش که در این مدت امام جماعت این مسجد بود تقدیر کرد.


بنا بر این گزارش در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تقدیر از زحمات آیت االه عالمی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایشان سالهای زیادی را به عنوان نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بودند که من در مقام تودیع ایشان از آن وزارتخانه نیز حضور داشتم. وقتی صحبت از این شد که ایشان از خدمت در آن وزارتخانه معاف باشند و به امامت مسجد امام خمینی(ره) منصوب شوند، چهره‌های بسیاری را در آن جلسه دیدم که از این مساله متأثر شدند زیرا که از حضور چنین عزیزی در آن وزارتخانه محروم می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به احادیث و روایاتی در باره نماز جماعت و حضور در مسجد گفت: آنچه که انتظار می‌رود و قطعاً شما هم به آن پایبند خواهید بود، حضور در مسجد است. رونق یک مسجد به جماعت آن و کارهای تبلیغی است که باید در آن انجام شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: برای چنین علمایی فرق نمی‌کند که در کدام سنگر حاضر و خدمت کنند. هرجایی که بتوانند خدمتی انجام دهند در همانجا حضور پیدا می‌کنند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم آیت‌الله حسن عالمی؛ امام جماعت جدید مسجد جامع امام خمینی (ره) بازار تهران نیز اظهار کرد: از مقام معظم رهبری سپاسگزارم که موظف شدم تا به عنوان یک طلبه در این مسجد امام جماعت باشم و امیدوارم بتوانم به منویات ایشان عمل کنم.

وی با بیان اینکه در راه انجام وظیفه در منصب امام جماعتی مسجد جامع امام خمینی (ره) نیاز به فضل خدا، پشتیبانی رهبری و همکاری نمازگزاران آن دارم، ادامه داد: امیدوارم با این حمایت‌ها موفق به اقامه نماز جماعت و دیگر فعالیت‌های فرهنگی در این مسجد شوم.

در ادامه این مراسم که جمعی از روحانیون و مسئولان از جمله حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری؛ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، نیز حضور داشت حکم امام جماعتی آیت‌الله عالمی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به وی اهدا شد.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۴۳
https://news.masjed.ir/u/j28
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید