دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۷:۱۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۲۴۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
گزارش بین الملل:

مسلمانان را کشته و حجاب از سر آنها بکشید!

گروهی از راستگرایان افراطی در انگلستان با انتشار دو نامه تهدید آمیز خواستار کشتار و آزار مسلمانان این کشور و مبارزه به آنچه آنها قوانین شریعت در انگلیس می خوانند شدند.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۰۷:۱۵

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل: طی روزهای گذشته رسانه ها و نیروهای امنیتی انگلیس به شکلی گسترده از ایجاد موج جدیدی از خطرات احتمالی جانی سخن گفته اند که مسلمانان این کشور را مورد تهدید و تهاجم قرار داده است.

بنا بر گزارش رسانه های انگلیس و آنطور که پلیس و مقام های قضایی این کشور نیز تایید کرده اند، طی روزهای اخیر، دو نامه تهدید آمیز از سوی منابعی ناشناس بر روی برگه های سایز A4 و تحت عنوان «روز تنبیه مسلمانان» میان شهروندان شهرهای مختلف این کشور توزیع شده و از آنها خواسته شده تا روز 3 آوریل (مصادف با 14 فروردین ماه سال 1397) در یک حرکت دسته جمعی ملی اقدام به آزار و حتی قتل شهروندان مسلمان حاضر در انگلیس کنند.

گفته می شود این نامه تاکنون در شهرهای بردفورد، لیسستر، لندن، کاردیف و شفیلد منتشر شده و حتی برای انجام این کار جایزه نیز تعیین شده است. منتشر کنندگان بی نام و نشان این نامه ها تاکید کرده اند که کشیدن روسری و حجاب از سر زنان مسلمان در انگلیس 25 امتیاز داشته و کشتن هر مسلمان انگلیسی نیز 500 امتیاز دارد!

تهدید کنندگان نگارنده این نامه با انتقاد از اعطای حقوق شهروندی به مسلمانان در این کشور در متن نامه خود آورده اند: «آیا شما مانند اکثر مردم این کشور گوسفند هستید؟ گوسفندان همیشه از فرامین اطاعت کرده و به سادگی می توان آنها را رهبری کرد. آنها به اکثریت مردم سفید پوست اروپا و آمریکا اجازه می دهند تا توسط کسانی (مسلمانان) که هدفی جز آسیب رساندن به ما و تبدیل دمکراسی ما به قوانین شریعت ندارند، مورد تجاوز قرار گیرند».

پلیس ضد تروریسم انگلیس می گوید این نامه ها حتی در بسیاری از موارد در خیابان های شهرهای مذکور میان اشخاص عادی به صورت فردی توزیع شده اند.

این درحالیست که سخنگوی پلیس انگلیس از به کار بستن تمامی تلاش خود در جهت شناسایی و بازداشت منتشر کنندگان این نامه خبر داده و از مردم این کشور خواسته تا هرگونه اطلاعاتی در این زمینه را به پلیس محلی خود گزارش دهند.

در عین حال مقام های امنیتی انگلیس از مسلمانان این کشور خواسته اند تا احتیاط بیشتری از خود و فرزندانشان به عمل آورده و بدانند که دستکم در حالت به وجود آمده فعلی خطر جانی آنها را تهدید می کند.

«ناز شاه»، نماینده مسلمان مردم بردفورد در پارلمان انگلستان نیز ضمن انتقاد از ایجاد چنین وضعیتی در این کشور، با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی فیسبوک خود، این تهدید را نه تنها معضلی بر سر راه مسلمانان، بلکه تهدید علیه تمامی اقشار مختلف در این کشور دانسته است.

موسسه Mend انگلیس که یک نهاد خیریه اسلامی در این کشور به حساب می آید نیز با انتشار بیانیه ای از دولت انگلیس خواسته تا اسلام هراسی در این کشور را جدی گرفته و آن را در زمره جرم های ناشی از تنفر در این کشور دسته بندی کند.

این موسسه همچنین از ائمه جماعات مساجد انگلیس و از مسلمانان این کشور خواسته تا از این تهدیدات هراسی نداشته و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

این درحالیست که «ایمان عطا» مدیر موسسه Tell Mama در انگلیس که مسئولیت مطالعات اسلام هراسی در این کشور را بر عهده دارد، اعلام کرده که انتشار این دو نامه، موجی از ترس را در میان مسلمانان این کشور به راه انداخته است.

وی گفت: مسلمانان نگران امنیت خود هستند، نگران امنیت فرزندان خود هستند که بیرون از خانه بازی می کنند. ما به آنها توصیه کرده ایم که آرامش خود را حفظ کرده و در صورت دریافت این نامه ها با پلیس تماس بگیرند.

لازم به ذکر است با حرکت رادیکال کشورهای اروپای غربی و آمریکا به سمت راستگرایی افراطی و بر سر قدرت آمدن سیاستمدارانی مانند دونالد ترامپ و ترزا می، موج جدیدی از اسلام هراسی در میان این کشورها به راه افتاده است.

پروفسور «تاد گرین»، مدیر سابق مرکز مطالعات اسلام هراسی در وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد، ضمن اعلان هشدار نسبت به افزایش احتمالی موج اسلام هراسی در اروپا و آمریکا، در خصوص دلایل سیاسی شکل گیری چنین موجی در غرب گفت: ریشه های سیاسی اسلام هراسی برآمده از جاه طلبی های امپریالیستی امپراطوری های مسیحی است. چنین جاه طلبی هایی در امتداد رقابت های این امپراطوری ها با امپراطوری های اسلامی صورت گرفت که تاریخ آن به قرون اولیه اسلام بازمیگردد. تا قرن هجدهم میلادی امپراطوری های اسلامی در این رقابت ها پیشتاز بودند. آنها به لحاظ فرهنگی، سیاسی و نظامی جلوتر از رقبای مسیحی خود قرار داشتند. از پایان قرن هجدهم و با راه یافتن استعمار دولت های اروپایی به کشورهای عمدتا اسلامی که از شمال آفریقا تا خاورمیانه و جنوب آسیا گسترده شد، این تفوق و برتری به دست رقبای مسیحی امپراطوری های اسلامی افتاد. همچنین این برتری تا پایان جنگ جهانی دوم نیز ادامه یافت. اما از آنجاکه در پایان جنگ، امپراطوری های اروپایی به عقب رانده شدند، دو امپراطوری جدید یعنی شوروی سابق و آمریکا ایجاد شده و جای آنها را گرفتند. رقابت های دوران جنگ سرد میان این دو ابرقدرت منجر به ایجاد اتحاد آنها با برخی حکومت های خاورمیانه شد تا از این طریق بتوانند مسیری امن برای دسترسی به منابع انرژی جهان (در خاورمیانه) برای خود دست و پا کنند.  این موضوع باعث شد تا اکثر کشورهای اسلامی درگیر رقابت میان این دو ابرقدرت در زمان جنگ سرد شوند. با سقوط شوروی سابق، ایالات متحده آمریکا تبدیل به تنها امپراطوری جهان شده و جدا از سیاستهای این کشور در خصوص اسرائیل، نیاز واشنگتن به منابع انرژی منجر به تعیین نوع روابط سیاسی آمریکا با کشورهای منطقه و نحوه همکاری با آنها شد.

آنچه تمامی این پروژه های سلطه طلبانه را به هم پیوند می داد، به تصویر کشیدن مسلمانان به عنوان مانعی بر سر راه توسعه امپریالیستی، جاه طلبی های اقتصادی و برطرف شدن نیازهای غرب بود. مشخصا ما شاهد وجود این ذهنیت پیش داوری در اروپا و میان اروپایی ها در قبال مسلمانان هستیم که ریشه های آن به تاریخ امپریالیستی مذکور باز می گردد.

پس از سقوط شوروی، مسلمانان به دشمن اصلی پروژه های امپریالیستی آمریکا در خاورمیانه بدل شدند و این ذهنیت ایجاد شد که تمامی مسلمانان کشورهای اسلامی به ویژه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و در پس آن جنگ علیه ترور، به نمایندگان دشمنان مسلمان غرب به تصویر کشیده شدند. این مساله منجر به افزایش تند و تیز اسلام هراسی شد.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۰۷:۱۵
https://news.masjed.ir/u/j8d
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید