پنج شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۱۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۲۳۵
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

انسان با تمسک پیوسته به قرآن کریم می‌تواند به کمال دست یابد

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه انسان با قرآن کریم می‌تواند به کمال برسد، گفت: قله ایمان همان مقام یقین است که با شهود علیین همراه می‌شود .

(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۱۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از سرچشمه، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در جلسه هفتگی تفسیر دعای ۴۲ دعای صحیفه سجادیه که در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد، گفت: از آثار و برکات انس با قرآن کریم و زیست قرآنی در منازل بسیار سرنوشت ساز و مراحل دشوار و پیچیده پیش روی انسان  در این دعا مطرح می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود: در این دعا امام سجاد(ع) از خداوند متعال می‌خواهند که به برکت و شفاعت قرآن کریم ایشان را در برابر کفر عصمت ببخشد. کفر حفره و دره‌ای مخوف است که انسان از کنار آن عبور می‌کند بنابراین اگر انسان در مسیر راست حرکت کند ایمن از این پرتگاه عبور کرده در غیر این صورت به داخل آن سقوط خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه کفر مراتبی دارد که شامل کفر نظری و کفرعملی می‌شود، ابراز کرد: امام در این دعا از خداوند می‌خواهند به برکت و نور قرآن ایشان را به جایی برساند که نتیجه عالی ایمان که متجلی در تحلیل الحلال و تحریم الحرام متجلی می‌شود را درک کنند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: انسان اگر در مراحل ایمان به این نقطه برسد که از عمق وجود حلال الهی را حلال و حرام الهی را حرام بداند به طور قطع به آرامش باطنی و رضای یقینی دست خواهد یافت؛ بنابراین شک در حلال و حرام الهی مانع رسیدن انسان به این درجه باطنی می‌شود.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه قرآن کریم توانایی رساندن انسان به قله که همان درجه اعلی علیین است را دارد، گفت: قله ایمان همان مقام یقین است که با شهود علیین همراه می‌شود. انسان اگر می‌خواهد بداند خداوند از او چقدر رضایت دارد باید به درون خود مراجعه کند و قلب خود را ارزیابی کند تا ببیند خودش چقدر به خداوند علاقه دارد از این رو کسی که قضاوت و احکام الهی ناراضی نباشد بسیار ارزشمند است.

 

وی درباره احوالات مرگ عنوان کرد: اولین منزل از منازل آخرت هنگام قبض روح انسان است در این هنگام گویی قیامت انسان برپا می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه عظمت مرگ به همان بزرگی تولد است، گفت: تفاوت تولد با مرگ در این است که در تولد شخص به این اتفاق اشراف ندارد و دیگران به این ولادت ناظر هستند اما در واقعه مرگ فرد خود شاهد این اتفاق است.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: زمانی که مرگ انسان فرا می‌رسد به صورت دفعه‌ای پرده‌ها از پیش روی دیدگان کنار می‌رود و فرشته‌ای که مامور جان گرفتن است در مقابل انسان می‌ایستد و با تیری که هرگز به خطا نمی‌رود جان انسان را باز می‌ستاند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه جریان انتقال انسان از این دنیا به آخرت بسیار مهم است، گفت: اگر کسی سالم از این دنیا منتقل شود ما بقی مسیر برایش به سلامت خواهد بود؛ بنابراین سلامت هنگام مرگ تا حد زیادی سلامت بعد از مرگ را تضمین می‌کند. نوع مرگ به عمل انسان بستگی دارد بنابراین انسان تا زنده است باید قدر زمان را برای انجام عمل صالح بداند تا آن عمل را به درجه‌ای برساند که خطاهای قبلی خود را اصلاح کند و خود را برای آخرت آماده کند.

 

لازم به ذکر است جلسات صحیفه سجادیه روزهای دوشنبه هر هفته از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد ۷۲ تن موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه کوچه شهید صیرفی پور برگزار می‌گردد و ورود برای عمومی علاقه مندان رایگان است.

 

(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۱۷
https://news.masjed.ir/u/nCl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید