پنج شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۲۱۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

مسجد و مرکز اسلامی واشنگتن، بزرگترین پایگاه شیعیان در آمریکا

مسجد و مرکز اسلامی واشنگتن آمریکا انقلاب اسلامی به ابتکار و همت گروهی از مسلمانان منطقه با هدف تعلیم و اشاعه فرهنگ ناب محمدی و اهل ‏بیت علیهم‏السلام خریداری و وقف گردید.

(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۲۸

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل - مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن یا آنطور که معروف است آی - ئی - سی (IEC)، در شهر پوتومَک ایالت مریلند و در حومه شهر واشنگتن دی سی ، پایتخت ایالات متحده آمریکا واقع می ‏باشد .

ساختمان این مرکز پس از انقلاب اسلامی به ابتکار و همت گروهی از مسلمانان منطقه با هدف تعلیم و اشاعه فرهنگ ناب محمدی و اهل‏بیت علیهم‏السلام خریداری و وقف گردید. نظر به موجود نبودن اساس کار وقف شرعی در آمریکا این ساختمان به بنیاد علوی واگذار گردید تا به عنوان متولی مسئولیت اداره آن موقوفه را برعهده گیرد. ساختمان و مجموعه موقوفه آن تا سال ۱۹۹۸ میلادی توسط آن بنیاد راساً اداره گردید.

از آن سال بنیاد با اتخاذ سیاست ‏های جدید ، کمک های مالی خود را به حداقل ممکن رسانده و درخواست نمود تا مسلمانان منطقه خود اداره امور را در دست گرفته و هزینه ‏های اداره و نگهداری مرکز را بپردازند.

از آن‏زمان تا سال 2011 مرکز توسط هیئت امنائی از معتمدین منطقه عموماً از طریق کمک های مردمی و بعضاً برخی پرداخت های ضروری نظیر هزینه تعمیرات ساختمان توسط بنیاد ، اداره و نگهداری گردید.

از سال 2011 آن کمک ها مقطی نیز قطع و مرکز کلا بر اساس کمک های مردمی توسط هیئت امناء اداره و نگهداری می گردد.

مدیریت مرکز تحت اشراف حضرت حجت الاسلام والمسلمین بحرینی و با کمک داوطلبان مردمی خدمت در مرکز همچنان این مرکز را یکی از مهمترین مراکز آموزش و تبلیغ فرهنگ اهل بیت عصمت طهارت (ع) در آمریکا نگاه داشته است و آنرا به پایگاهی برای شیفتگان و عاشقان ولایت تبدیل نموده است. حضور عالم متعهد حضرت حجت الاسلام والمسلمین بحرینی که مجوز جمع آوری وجوهات شرعیه را از چندین تن از مراجع معتبر شیعه را دارا می باشند سبب تسهیل پرداخت این وجوهات توسط شیعیان آمریکا و کانادا گردیده استت و فعالیتهای سازنده ای که در جهت ایجاد اعتماد و اطمینان و جذب مسلمانان منطقه انجام گردیده است سبب تحرکی پویا در جامعه مسلمان منطقه گردیده است.

اقامه نماز‏های روزانه ، جمعه ، برگزاری اعیاد مذهبی، و دعاهای کمیل و توسل ، سخنرانیهایی پیرامون امامت ، بحثهائی از معراج‏السعاده ، تفسیر قران مجید و سایر جشنها و مراسم مذهبی و ملی از جمله برنامه ‏های این مرکز می‏باشد که توسط و یا تحت نظر حجة‏الاسلام بحرینی ارائه میگردد.

انجام خدمات شرعی نظیر عقد و ازدواج ‏، طلاق ، قبول وجوهات شرعی از قبیل خمس ، زکات ، نذورات ، صدقات و غیرو نیز از جمله اموری است که توسط ایشان سرپرستی میگردد .

این خدمات آموزشی و تبلیغی و مذهبی جهت مسلمانان منطقه بخصوص شیعان اهل‏ بیت عصمت و طهارت از کشورهای ایران ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، آمریکا و دیگر کشورها ارائه میگردد .

نظر به سابقه و مکان آن در نزدیکی پایتخت این مرکز همیشه محلی برای دوستداران اهل ‏بیت و از مهم ترین مراکز اسلامی در آمریکاست .

این مرکز با داشتن مدرسه تمام وقت اسلامی تاکنون صدها فارغ‏ التحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی داشته است . همچنین مدرسه یک‏روز در هفته فارسی زبان در روزهای شنبه ، براساس برنامه‏ های درسی ایران ، زبان فارسی را در محیطی اسلامی به علاقه ‏مندان آموزش میدهد . به ‏علاوه مدرسه دیگری نیز به‏ شیوه یکروز در هفته ، روزهای یکشنبه کلاس های مذهبی به‏ زبان انگلیسی ارائه میکند .

سالن بزرگ این مرکز نیز اغلب جهت برگزاری مراسم ختم ، ازدواج و  جشن‏های اسلامی توسط مسلمانان منطقه مورد استفاده قرار میگیرد .

پایگاه اینترنتی http://iec-md.org شبکه رسمی این مرکز می‏باشد که  جهت برقراری ارتباط مستمر با مسلمانان منطقه و جهان و کوشش در جهت ارائه اسلام ناب اهل ‏بیت (ع) ایجاد گردیده است . با استعانت به درگاه احدیت این پایگاه توانسته است در حد امکان خدمات مناسبی را جهت بسیاری از عاشقان اهل‏بیت در سراسر عالم قرار دهد .

Related image

Image result for islamic education center of washington 

 Image result for islamic education center of washington

(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۲۸
https://news.masjed.ir/u/j6m
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید