چهارشنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۲۱۲
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری پایگاه تخصصی مسجد:

اولین همایش تخصصی «مدیریت مسجد» برگزار می‌شود

خبر برگزاری همایش مدیریت تخصصی مسجد، مراسم تجلیل از حجت الاسلام عقیلی امام جماعت مسجد جامع ملارد و برگزاری نمایشگاه تجهیزات تخصصی مسجد از عناوین مهم اخبار بسته ویژه خبری هفته هستند.

(چهارشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، بسته ویژه خبری، حاوی مهمترین اخبار داخلی و خارجی پایگاه تخصصی مسجد است و چهارشنبه هر هفته منتشر می‌شود.

اولین همایش تخصصی «مدیریت مسجد» برگزار می‌شود

معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، اولین همایش تخصصی مدیریت مسجد را در اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع)، در شهرستان دماوند برگزار می‌کند.

 

مسجد مهمترین کانون اجتماع و امام جماعت، ستون آن است

بیست و هشتمین نشست ستارگان محراب بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران و آئین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد عقیلی امام جماعت مسجد جامع خامس آل عبا(جامع ملارد)، در ادامه نشست‌های ستارگان محراب عصر جمعه پنجم مردادماه برگزار شد.

بنا بر این گزارش, در این نشست که در مسجد جامع ملارد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری امام جمعه ملارد و آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران به سخنرانی پرداختند.

 

ضرورت احیای کارکردهای فرهنگی مسجد

امام جمعه و رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر تلاش برای گرایش دادن فرزندان به انتخاب آئین الهی را از ضروریات یک جامعه ایمانی برشمرد و افزود: در فکر سلامت عقیده و ایمان نسل و فرزندان خود باشیم و در وصایای خود، تنها به جنبه‌های مادی اکتفا نکنیم و لذا تسلیم خدا بودن، روح و جوهره ادیان الهی است.

اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات مساجد برگزار می‌شود

اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه در تاریخ ۳۰ مرداد الی اول شهریور ۹۷ در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. گفتنی است: تمامی غرفه ها در این نمایشگاه از سوی شرکت برگزار کننده ، غرفه سازی شده و هزینه ای بابت غرفه سازی از شرکت کنندگان گرفته نمی‌شود.

 

اولین همایش «تحقق مسجد طراز، سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی» با تأکید بر ظرفیت های سپاه فجر در آذر ماه سال جاری و مصادف با هفته پژوهش برگزار می شود. 

 

مخالفان مسجد نمیدانند چه چیزی از دست می‌دهند

انصاریان در مسجد امیر: باور داشتن به ملائکه در زیارت ابی‌عبدالله خیلی به کار ما می‌آید، در غیر روز عرفه و روز عید قربان کسی بتواند هر ماه به زیارت ابی‌عبدالله برود خدا دو فرشته بر او موکل می‌کند که حسناتش را بنویسند و لغزش‌هایش را ننویسند، برای هر زیارتش هم ثواب هزار حج و عمره قبول شده ثبت کنند. باور کردن فرشتگان که در زندگی ما چه نقشی دارند، نقش مدبرات امر را دارند، خیلی نقش دارند این یک نقششان است.

اگر آدم نرود، نشنود، مؤمن نشود، عمل نکند، شما بفرمایید چقدر از دستش رفته؟ کل آخرت، کل آخرت از دستش رفته. در دنیا هم والله قسم به کیفیت زندگی سلمان و مقداد و فضل ابن‌شازان و ابن‌ابی‌عمیر را یک روز هم نمی‌تواند داشته باشد. این همانی است که پروردگار می‌فرماید: «خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ»(حج، ۱۱) هم دنیا را از دست داده و هم همه آخرت را از دست داده است.

این یک گوشه‌ای از رحمت پروردگار است. این خیلی مهم است که من بیایم یک ساعت حرف خدا و پیغمبر را گوش بدهم، روی بال ملائکه من را بنشانند، تعداد مرغان هوا و ماهیان دریا برایم از خدا طلب مغفرت کنند، اگر نرسم و بمیرم شهید مُردم. اینها یک گوشه اندکی از رحمت خداست، رحمتی که بعد از ایمان و بعد از عمل تجلی می‌کند و عنایت می‌شود. از دست دادن دنیا و آخرت خیلی ضرر است، به این راحتی آثار رحمت خدا را در دنیا و آخرت می‌شود به دست آورد اما بعضی‌ها کوتاهی می‌کنند، بعضی‌ها بی‌حوصلگی می‌کنند، بعضی‌ها هم با اصلش مخالف هستند، با مسجد مخالفند، با منبر مخالفند، با این حرف‌ها مخالفند ولی نمی‌دانند چه چیزی را از دست می‌دهند، خبر ندارند!

 

نشست «حقوق بشر اسلامی» برگزار می‌شود

 نشست خبری «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» از سوی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با همکاری و میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی با عنوان «حقوق بشر اسلامی و ظرفیت قانونی و مبنایی آن در دفاع از حقوق انسان‌ها» برگزار می‌شود.

 

 
حجت الاسلام اکرمی در مسجد غدیر: حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در یادواره شهدا و در مسجد غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و با طرح این پرسش که چرا برای شهدا سالگرد گرفته می‌شود، گفت: پاسخ این پرسش در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) است.

 

پخش زنده کرسی‌های تلاوت شورای عالی از رادیو قرآن

سعید پرویزی دوشنبه، هشتم مردادماه، در دویست‌ونود‌ویکمین کرسی تلاوت اذانگاهی ظهر شورای عالی قرآن در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) به تلاوت آیات ۹۵ تا ۱۰۸ از سوره مبارکه آل عمران پرداخت.

 

مسؤولان برای جوانان اشتغال زایی کنند

یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را تصویب کنند که مردم در پیچ و خم ادارات سرگردان نباشند و به سرعت کار آنها انجام شود بنابراین نظارت، کنترل، مدیریت جهادی و اقدام انقلابی مشکلات کشور را حل می‌کند.

 

تعامل مسجد جامع و حسینیه درکه بعد از آتش سوزی

حسینیه قدیمی درکه با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، بامداد هفتم دی‌ماه ۹۶ پس از حمله دو موتورسوار در آتش سوخت و حالا پس از تخریب، گودبرداری و نوسازی، برای عزاداری مردم درکه در ماه محرم آماده می‌شود...

 

لزوم افزایش سطح علمی ائمه جماعات مساجد

آیت‌الله سیدمحمود مجد با بیان اینکه طبق روایت «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» درگذشت علما فقدان بزرگی است و کمبود آنان به راحتی قابل جبران نیست، گفت: درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی که امام جماعتی در تراز انقلاب اسلامی بودند، خسارت بزرگی برای حوزه‌های علمیه و مردم تهران است.

 

 نقش بی‌بدیل مساجد در ترویج فرهنگ ایثار

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی در مورد ‌نقش مساجد در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: مساجد، کانون و پایگاه‌های مردمی و مقدسی هستند که خاستگاه افراد والایی همچون ایثارگران و شهدا هستند که خود را از تن خاکی رهانده و به چنان درجه‌ای از خلوص و بندگی رسیده‌اند که جز خدا را ندیده و فرجامشان در این مسیر الهی، با ایثارشان رقم خورده و خود را در مسیر حق فدا کرده‌اند.

 

مراسم چهلمین روز درگذشت سید علی‌اکبر حسینی در مسجد فائق

زرگداشت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی؛ امام جماعت مرحوم مسجد فائق و کارشناس برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» پنج شنبه، ۱۱ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد فائق تهران برگزار می‌شود.

مسجد فائق در میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، روبروی ایستگاه ورزشگاه، خیابان شهید فیاض بخش، واقع شده است.

 

مسجدی در ترکیه که بر لبه صخره کوهی ساخته شده

مسجد کرکلار در استان دریای سیاه در ترکیه که در ۳۲۰۰ متری بالای سطح دریا و بر لبه صخره های کوهی ساخته شده است؛ اخیرا به یک جاذبه گردشگری جالب توجه در این کشور تبدیل شده است.

 

 

 

نارضایتی نمازگزاران از کمبود ظرفیت مساجد در شهرهای کانادا

 افزایش جمعیت مسلمانان در کشور کانادا منجر شده مقامات مساجد به برپایی مراسم در اماکن خارج از مسجد متوسل شوند.

جامعه اسلامی در شهر لندن در جنوب غربی استان انتاریو در کانادا هم اکنون بیشتر از ظرفیت مسجد کنونی در خیابان آکسفورد است. نمازخانه و زیرزمین مسجد مسلمانان نیز در هنگام نمازهای جمعه به قدری فشرده شده که مسئولین مسجد برای برگزاری مراسم متنوع مذهبی به محوطه های دیگری از مرکز فارگارسون متوسل شده اند.

(چهارشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۱
https://news.masjed.ir/u/kkn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید