چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۲۱۱
گزارشگر : ایده ایده
فتاح:

پایه انقلاب اسلامی در مساجد قرار دارد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مساجد پایه‌های محکم انقلاب اسلامی هستند که باید آنها را حفظ و حراست کنیم.

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) صبح امروز چهارشنبه 16 اسفندماه سال 96 در همایش «خادمان بهشت» در محل مصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با تمجید از تلاش‌های خادمین مساجد، بیان داشت: متاسفانه یک ایراد در کار بسیاری از ما وجود دارد و آن فراموش کردن خدمات خدمتگزاران محترم مساجد است.

وی افزود: قطعا تلاش خادمین مساجد از نظر خداوند متعال مخفی نمی‌ماند، زیرا به گفته امام راحل(ره)؛ عالم محضر خدا است.

فتاح شغل خدمت در مساجد را همپای کار حضرت ابراهیم خلیل(ع) و حضرت زکریا(ع) دانست و بیان داشت: کار خدمت در مساجد بسیار بزرگ و ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به عنوان ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، بیان داشت: بنده معتقد هستم یکی از مهمترین فعالیت‌های آقای حاج علی اکبری در مساجد، همین تکریم جایگاه والای خدام مساجد است.

وی گفت: باید همگی تلاش کنیم مساجد را آباد کنیم، زیرا مساجد یکی از مهمترین پایگاه‌های مردمی و اجتماعی است. 

فتاح با درخواست از تمام کارگزاران مسجدی، ابراز داشت: باید مساجد در تمام نمازهای یومیه رونق داشته باشند. البته در کنار ایجاد رونق مساجد، لازم است که مساجد از تمام جهات پاکیزه و منظم نیز باشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) جذب جوانان به مساجد را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: در کنار جضور بسیار ارزشمند سالمندان در مساجد، باید جوانان را نیز به مساجد بکشانیم و آنها را در امور مسجدی مشارکت دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، عنوان داشت: تا کنون1200 مرکز نیکوکاری را ایجاد کرده‌ایم که در ساختار همگی این مراکز تلاش شده است تمام فعالیت‌ها در کنار مساجد و با نظارت ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد انجام شود.

فتاح مساجد را پایگاه انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از نهادها نمی‌توانند علم انقلاب را بلند کنند، اما این مساجد هستند که می‌توانند به انقلاب اسلامی تداوم بخشند. بدون شک مساجد ما پایه‌های انقلاب اسلامی هستند و باید از آنها حفظ و حراست کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که مرکز رسیدگی به امور مساجد از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی(ره) در انجام برخی از فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تمجید از طراحی لباس متحدالشکل برای خدام مساجد، گفت: لباس خدمت برای خادمین مساجد و نشان طراحی شده برای امر خدمت در خانه خدا، بسیار ارزشمند است.

فتاح تاکید کرد: باید به مساجد بیش از منازل خود توجه کنیم.

وی تصریح کرد: بنده در جلسات مختلفی با موضوع آسیب‌های اجتماعی شرکت می‌کنم، همواره اعتقاد شخصی من این است که مساجد می‌توانند تمام دردهای جامعه را رفع کند.

فتاح در پایان گفت: «امام جماعت»، «خادم مسجد» و «مومنین نمازگزار»، ستون‌های مساجد هستند.

اخبار مرتبط:  اجرای طرح ارتقای دانش خدام مساجد

               خدام سرمایه‌های مساجد هستند

                همایش «خادمان بهشت» مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد

               همایش خادمان بهشت برگزار شد/عکس

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۱۸
https://news.masjed.ir/u/o3f
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید