چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۲۱۰
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام نوری خبر داد:

اجرای طرح ارتقای دانش خدام مساجد

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یک رشته دانشگاهی برای افزایش دانش خدمت در مساجد ایجاد شده است.

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۰۰

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یک رشته دانشگاهی برای افزایش دانش خدمت در مساجد ایجاد شده است.

حجت الاسلام علی نوری معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز چهارشنبه 16 اسفندماه سال 96 در همایش «خادمان بهشت» در محل مصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به برنامه‌های مختلف برای خادمین مساجد، گفت: همکاری بسیار خوبی با خادمین مساجد داریم و از تلاش‌های این عزیزان تشکر می‌کنیم.

 

وی افزود: در سال 95 برنامه‌های آموزشی مختلفی را برای خدام محترم مساجد آغاز کردیم که این برنامه‌ها در سه گروه « آموزش حفاظت فیزیکی»، «بهداشت و سلامت» و همچنین «ایمنی و اطفای حریق» تقسیم‌بندی شدند. برنامه‌های آموزشی مرکز برای خدام در سال 96 نیز پیگیری شد و حتی 18 جلسه هم‌اندیشی با خدام مساجد در نواحی مختلف مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شده است.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به نشریه تخصصی «کرامت» عنوان داشت: نشریه‌ای تخصصی با نام کرامت هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود که تا کنون سه شماره از این نشریه با موضوع خادمین مساجد به چاپ رسیده است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد طراحی لباس «متحدالشکل برای خادمین مساجد» را از کارویژه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی کرد و اظهار داشت: با الگو گرفتن از لباس خادمین حرم رضوی، لباسی برای خادمین محترم مساجد طراحی کردیم تا با یک نشان خاص در اختیار آنها قرار بگیرد.

 

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا کارت خدمت را نیز برای همه خادمین مساجد صادر کنیم.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اعلام خبری مبنی بر ایجاد یک رشته دانشگاهی با موضوع خدمت در دانشگاه علمی کاربردی، بیان داشت: 40 نفر از خدام مساجد در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در رشته تخصصی مرتبط با خدمت در مساجد تحصیل خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: محتواهای آموزشی متنوعی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه شده است که در قالب‌های مختلف تقدیم خادمین مساجد می‌شود.

 

حجت الاسلام نوری در پایان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در راستای تکریم خدمات خادمین محترم مساجد سطح استان تهران، یک زائرسرا در شهر مقدس مشهد تهیه شده است تا خادمین مساجد به تناوب برای زیارت حرم رضوی به مشهد مقدس اعزام شوند.

 

اخبار مرتبط:  خدام سرمایه‌های مساجد هستند

                همایش «خادمان بهشت» مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد

               همایش خادمان بهشت برگزار شد/عکس

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۰۰
https://news.masjed.ir/u/mgy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید