چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۲۰۹
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

خدام سرمایه‌های مساجد هستند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: نقش خدام در جذب حداکثری افراد به خانه خدا، بسیار مهم و ارزنده است.

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۴۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز چهارشنبه 16 اسفندماه سال 96 در همایش «خادمان بهشت» در محل مصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بدون شک یکی از مفاخر شعیه و از علمای بزرگ فقه بود.
 
وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) افزود: ایام ولادت حضرت فاطمه(س) را باید قدر بدانیم و تمام خواسته‌هایمان از درگاه الهی را در این ایام مطرح کنیم. باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بسیار به اهمیت این ایام تاکید دارند.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خدمت در مساجد را نعمتی ارزنده دانست و بیان داشت: خدمت به مساجد یک نعمت بزرگ است که از برکات آن می‌توان به برطرف شدن کمبودهای دنیوی و اخروی اشاره کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان چندین روایت، عنوان داشت: خدمت در مسجد می‌تواند علاوه بر افزایش رزق و روزی، عمر فرد را نیز زیاد می‌کند. علاوه بر این در شخص خادم نیز ضمن ایجاد رضایت فردی کرده و حال خوب را نیز از طریق او به سایرین انتقال می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: بدون شک سنگین‌ترین عمل خیر در ترازوی عمل فرد مومن، همین خدمت به خانه خدا(مساجد) است.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنرانی خود داشتن حْسن خلق را برای فرد خادم ضروری دانست و با قرائت حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فرموده‌اند؛ "اگر کسی بد اخلاق باشد، نماز و روزه وی مورد قبول واقع نشده و از اهالی جهنم خواهد بود."
 
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری داشتن اخلاق نیکو برای خادم را یک سرمایه معرفی کرد و بیان داشت: امام جماعت و خادم می‌توانند با روی گشاده و اخلاق خوش به جذب حداکثری جوانان و افراد مختلف به مساجد کمک کنند.
 
وی تاکید کرد: مسجد یک مکان اجتماعی است و هر نوع شخصیتی با انواع تفکرات مختلف وارد آن می‌شود، به همین دلیل وظیف کارگزار و خدمتگزار مسجد، ایجاد تعامل با تمام افراد است.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یک خادم با رفتار مناسب خود حتی می‌تواند از بروز اختلافات در مساجد جلوگیری کند.
 
وی تغییر نگاه به مقوله خدمت در مساجد را یکی از مهمترین دستاوردهای مجموعه تحت نظر خود دانست و اظهار داشت: در گذشته فرد خادم به طور کل دیده نمی‌شد، اما امروز خادمین مسجد در جایگاهی قرار دارند که برای ارتقای سطح دانشی آنها، رشته دانشگاهی طراحی و اجرا می‌شود. 
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این اصل بود که خادم مسجد، هویت واقعی خود را بازیابی کند.
 
وی با برشمردن اقدامات مختلف برای افزایش سطح رضایتمندی خادمین مساجد، عنوان داشت: «تاسیس رشته دانشگاهی برای خادمین»، «طراحی لباس و نشان متحدالشکل برای خدام» و پیگیری مطالبات خدمتگزاران مسجدی از جمله اقداماتی است که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام شده است.
 
وی با اعلام خبری مبنی بر تاسیس یک صندوق «قرض الحسنه» برای خادمین، گفت: صندوق قرض الحسنه‌ای با بودجه 4 میلیارد تومانی به صورت مشارکت 50 درصدی و برابر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) تاسیس شده است تا به پرداخت وام بلند مدت به خدام مساجد همت گمارد.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد طرح اسکان اختصاصی خدام مساجد در مشهد مقدس را از جمله اقدامات دیگر برای رفاه حال خادمین اعلام کرد و گفت: یک «زائرسرا» در شهر مشهد مقدس تهیه شده است تا خدام مساجد به همراه خانواده‌های خود سه روز در سال در آنجا سکونت پیدا کنند. 
 
وی بیمه خادمین مساجد را نیز بسیار مهم دانست و بیان داشت: تمام تلاش مرکز رسیدگی به امور مساجد معطوف به این شده است که بیمه خادمین مساجد در بالاترین سطح ممکن برقرار شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری توجه به خانواده خادمین مساجد را از برنامه‌های دیگر مجموعه متبوع خود دانست و گفت: مجله‌ای برای خادمین طراحی و چاپ می‌شود که در آن خانواده و فرزندان خدام نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.
 
وی در پایان در پاسخ به درخواست جمع کثیری از خادمان مساجد برای دیدار با رهبر انقلاب گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا خدام مساجد در جلسه‌ای به دیدار رهبر انقلاب بروند.

 

اخبار مرتبط: همایش «خادمان بهشت» مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد

               همایش خادمان بهشت برگزار شد/عکس

 
(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۴۶
https://news.masjed.ir/u/mbf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید