سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۸۹
گزارشگر : ایده ایده
مدیرکل کمیته امداد استان تهران

3 هزار جهیزیه در قالب طرح هر مسجد یک جهیزیه فراهم شده است

محسن ولیئی در دومین همایش نکوداشت خیران و ‌حامیان کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: تا کنون 3 هزار جهیزیه در قالب طرح هر مسجد یک جهیزیه فراهم شده است.

(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، محسن ولیئی در دومین همایش نکوداشت خیران و ‌حامیان کمیته امداد استان تهران با اشاره به فرارسیدن سال جدید و گرامیداشت چهلمین سال تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: مراسم نکوداشت از مقام خیران، حامیان و نیکوکارانی را برگزار می‌کنیم که سرمایه‌های اصلی کمیته امام خمینی(ره) هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره موسسان کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امام خمینی(ره) نهادی است که برای حمایت از محرومان ایجاد شد تا بخشی از محرومیت‌های رژیم طاغوت را محو کرده و بعد تبدیل به دستگاه فرهنگی شود.

 

کمیته امداد دماسنج میزان فقر در جمهوری اسلامی است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ضمن اشاره به اینکه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و برخی مسائل فرهنگی سبب شد مأموریت‌های کمیته امداد خطیرتر شود افزود: خوشایند نیست که تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر شود چرا که ما دماسنج فقر در جمهوری اسلامی هستیم.

ولیئی با بیان اینکه اگر در اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و غیره مشکلاتی بروز می‌کند اثراتش را در افراد تحت پوشش نشان می‌دهد گفت: برخی از خانواده های تحت پوشش خانواده طلاق هستند متاسفانه 30 درصد طلاق را در نقاط مختلف کشور از جمله در تهران شاهد هستیم.

 

فعالیت‌های کمیته امداد بر محور اشتغال، خودکفایی و ظرفیت‌های مددجویان است

وی ضمن اشاره به اینکه هنر کمیته امداد این است که توانمندی افراد تحت پوشش را ارتقا دهد گفت: فعالیت‌های کمیته امداد بر محور اشتغال، خودکفایی و ظرفیت‌های مددجویان است تا زمینه رشد آنها فراهم شده، در همین راستا و بر مینای کمک نیکوکاران برخی افراد تحت پوشش از مصرف‌کننده به تولیدکننده تبدیل شده‌اند که باعث افتخار است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سن خیّران رو به افزایش است و باید در راستای خیرپروری و تبدیل نیروهای جوان و نوجوان به خیران آتی تلاش کرد عنوان کرد: در استان تهران 54 هزار خانوار مددجو، 7 هزار بچه یتیم و 15 هزار محسنین داریم.

ولیئی ادامه داد: به طور متوسط ماهیانه 350 هزار تومان به افراد تحت پوشش در قالب محسنین، 250 هزار تومان به خانواده‌های اکرام و 100 هزار تومان هم در قالب کالا اهدا می‌شود یعنی ماهیانه 350 هزار تومان به هر یتیم تحت پوشش کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 70 هزار حامی طرح اکرام محسنین داریم عنوان کرد: مبلغ پرداختی از جانب افراد مهم نیست بلکه مهم اصل و نیت کمک کردن است، مردم استان تهران از ابتدای امسال130 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

 

تأمین مسکن 300 خانوار کمیته امداد استان تهران در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت، در کمیته امداد استان تهران 104 هزار نفر بیمه خدمات درمانی دارند که نزدیک به 40 میلیارد تومان یعین ماهیانه 4 میلیارد هزینه درمانی افراد تحت پوشش است، ضمن اینکه برای 300 خانوار تأمین مسکن، 3 هزار تعمیر منازل و 3 هزار جهیزیه در قالب طرح هر مسجد یک جهیزیه فراهم شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار در کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی است تصریح کرد: استان تهران سال قبل 8 و نیم و امسال 12 درصد نرخ بیکاری داشته است؛ در راستای ایجاد اشتغال کمیته امداد 140 هزار فرصت شغلی را تعهد کرده که 100 هزار فرصت شغلی محقق شده است.

وی با بیان اینکه به هر مددجو که توان کار داشته باشد 50 میلیون وام با کارمزد 3 درصد اختصاص پیدا می‌کند گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی در استان تا 100 نفر مددجو را تحت پوشش قرار داده‌اند، ضمن اینکه 3 هزار نفر مددجو در بنگاه‌های استان تهران مشغول به کار شدند.

(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰
https://news.masjed.ir/u/k31
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید