شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۶۷
گزارشگر : ایده ایده
شهردار منطقه22 در مسجد چهارده معصوم (ع):

مساجد نقش محوری در شکل گیری کالبد و حیات شهری دارند

علی نوذری: ما در مدیریت شهری منطقه ۲۲ بر این باور هستیم که مساجد نقش محوری را در شکل گیری کالبد و حیات شهری به عهده دارند.

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۴۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایسنا، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران، در جمع نمازگزاران مسجد چهارده معصوم(ع)، در سخنانی مسجد را تجسم کالبدی دین در شهر و مرکز تمامی فعالیت‌های اجتماعی در محلات عنوان کرد و گفت: شهر یک سازمان اجتماعی است و به واسطه انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند یک کالبد بی جان نیست. ما در مدیریت شهری منطقه ۲۲ بر این باور هستیم که مساجد نقش محوری را در شکل گیری کالبد و حیات شهری به عهده دارند.

وی در ادامه با برشمردن وظایف و ویژگی‌های مدیریت شهری اظهارکرد: مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که نه تنها به کالبد شهر می‌پردازد بلکه به حیات فرهنگی و اجتماعی شهر نیز توجه ویژه ای می‌کند چرا که شهر دارای حیات است و فرهنگ و تمدن در جامعه شهری است که به وجود می‌آید.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری بر این باورهستیم که بدون همراهی مردم اداره شهر امری ناممکن است و تلاش خواهیم کرد تا هر اقدامی که در منطقه ۲۲ انجام می شود، در راستای احصای مسائل و مشکلات شهروندان و پاسخگو به نیازهای مردم باشد.

وی با تاکید بر نقش موثر مساجد در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات اظهار کرد: مدیران شهری منطقه توقع دارند تا مساجد نقش محوری در افزایش مشارکت مردم در اداره امور شهر داشته باشند چرا که شهر تنها توسط دولت و شهرداری اداره نمی‌شود. اگر شهروندان در انجام امورمختلف مشارکت نداشته باشند، امکان موفقیت مدیریت شهری ناممکن است.

نوذرپور ادامه داد: ما در مجموعه شهری منطقه ۲۲ وظیفه داریم تا در اولین گام، با توسعه سیستم حمل و نقل شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی امکان آمد و شد مناسب مردم را فراهم کنیم. در وهله‌های بعدی نیز ارتقا و توسعه فضای سبز، جمع‌آوری و امحای پسماندهای شهری نیز برعهده شهرداری قرار دارد همچنین در حوزه شهرسازی اجازه نخواهیم داد تا ساخت و سازهای بدون مجوز و ناموزون در شهر شکل گیرد.

به گفته شهردار منطقه ۲۲ شکل‌گیری سراهای محله و کانون‌های مختلف، ارتباط صحیح و پاسخ به نیازهای مردم در حد وظایف قانونی مقرر از جمله وظایف مهمی است که شهرداری بر عهده دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ وی در پایان یادآور شد: اختیاری که مدیریت شهری در اجرای وظایف دارد، ناشی از رایی است که شما به عنوان شهروندان جامعه به شورای شهر دادید و شورای شهر نیز ما را به عنوان مدیر شهری انتخاب کرده است. ما در به ثمر رسیدن وظایف خود، نیازمند حضور و مشارکت حداکثری شهروندان هستیم تا با احصای صحیح مشکلات به مدیریت شهری در جهت رفع آن‌ها همکاری‌های لازم صورت گیرد. صرف بیان مشکل بدون همراهی مردم چاره‌ساز نخواهد بود. شهروندان مدیران شهری را در کنار خود ببینند.

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۴۲
https://news.masjed.ir/u/m6v
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید