شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۱۶۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله احدی در مسجد الزهرا(س):

حجاب دستور قرآنی و واجب شرعی است

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: نص صریح قرآن در سوره مبارکه نور است که حجاب بر زنان مؤمنه واجب شرعی است.

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۲۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، به نقل از ایکنا، آیت‌الله مهدی احدی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه جمعه، 11 اسفندماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود در مسجد الزهرا(س) تهران اظهار کرد: عده‌ای هر روز یک شبهه ایجاد می‌کنند تا ذهن مردم به سمت مشکلات اقتصادی نرود به این افراد شبهه‌افکن باید گفت عدم موفقیت شما چه ربطی به دین دارد که برای فرار از پاسخگویی به سمت شبهه‌آفرینی رفتید.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 31 سوره مبارکه نور گفت: نص صریح این آیه است که حجاب مسئله‌ای اختیاری نبوده بلکه یک واجب شرعی است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ...: و زنان مؤمن را بگو تا چشم‌ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود بر بیگانه آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند».

آیت‌الله احدی افزود: مگر زنان ما در ایران کافر هستند، همه مؤمنه و مسلمان هستند و در این آیه همه آن‌ها را خداوند به حجاب امر کرده است و حالا یک عده شبهه‌افکن می‌گویند حجاب اختیاری است، این نص صریح قرآن است که به زنان دستور به حجاب می‌دهد و حجاب یک واجب شرعی است، کجای آن اختیاری است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بعد از اینکه در آیه مذکور، زنان را به حجاب دستور داده در ادامه استثناءهایی بیان شده که در مقابل برخی که آن‌ها محارم هستند، نیاز به حجاب نیست.

آیت‌الله احدی در پایان با اشاره به قبح اختلاط زن و مرد، تصریح کرد: به آغوش امام زمان‌(عج) بازگردید و مواظب باشید که با نامحرم شوخی نکنید و حرفی نزنید که با خنده و شوخی همراه باشد که هیچ فقیهی چنین اجازه‌ای را نداده و شرعا حرام است.

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۲۹
https://news.masjed.ir/u/l6g
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید