پنج شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۵۷
گزارشگر : ایده ایده
صبح امروز؛

همایش سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران برگزار شد

همایش سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

(پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۲۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، همایش سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران صبح روز پنجشنبه دهم اسفندماه ۹۶، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
 
کمک‌رسانی مساجد به زلزله زدگان کرمانشاه
 
در ابتدای این مراسم، پس از پخش پخش سرود ملی و قرائت کلام الله مجید توسط حجت الاسلام محمدرضا مشایخی، کلیپ کمک‌رسانی مساجد سطح استان تهران به زلزله زدگان استان کرمانشاه پخش شد. همچنین آمار مبسوطی از این کمک ها توسط حجت‎الاسلام معراجی برای حضار قرائت و از مساجد تقدیر شد.
 
لزوم بازخوانی سخنان اخیر رهبر انقلاب از سوی ائمه جماعات
 
در ادامه این برنامه حجت الاسلام و الامسلمین حمید مشهدی آقایی، سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تبیین آخرین وضعیت سیاسی داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم تبریز مطالب مهمی را مطرح کردند که باید از سوی ائمه جماعات مورد بازخوانی قرار بگیرد.
 
وی افزود: سال جاری از جهات مختلف بسیار اهمیت داشت که بدون شک حوادث اخیر در ماه‌های پایانی سال یکی از اتفاقات مهم امسال بود. دشمن برنامه ریزی کرده بود با چندین پیش برنامه، در تاریخ ۲۲ بهمن در بیش از هزار نقطه کشور دست به خرابکاری و آشوب بزنند. که خوشبختانه با هوشمندی مردم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش برآب شد.
 
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تمجید از بصیرت و هوشیاری مردم، ابراز داشت: تمام توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی به برکت وجود مردم خنثی شد. 
 
حجت الاسلام مشهدی آقایی یادآور شد: دشمن امروز اعتراف می‌کند با وجود هزینه های چند میلیارد دلاری نتوانسته نقشه‌های خود در قبال ایران را عملی کند.
 
وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا در هر هفته و ماه با تحریک گسست های داخلی تمام تمرکز مسؤولان را تنها معطوف به بحث امنیت کند.
 
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به وجود برخی نارضایتی‌ها در سطح جامعه، تصریح کرد: واقعیت امر این است که دشمن تلاش می‌کند به مطالبات مردم در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی جهت دهد و مقاصد شوم خود را از طریق همین کاستی‌ها پیش ببرد.
 
وی با تاکید دوباره به لزوم مراجعه مجدد ائمه جماعات به سخنان ماه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، عنوان داشت: مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۹دی و در دیدار با مردم قم، ۱۹ بهمن در میان پرسنل نیروی هوایی و در روز ۲۹ بهمن در دیدار با مردم تبریز مطالب بسیار مهمی را فرموده‌اند که باید همه ائمه جماعات این سخنان را برای چندین بار مطالعه کنند.
 
حجت‌الاسلام مشهدی آقایی در پایان با پرداختن به موضوع رویش های انقلاب اسلامی، بیان داشت: امروز شاهد هستیم که نسل اول، دوم و سوم انقلاب در کنار هم با حضور در راهپیمایی22 بهمن و سایر مناسبت‌ها نشان داده‌اند که توانسته‌اند انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کنند. اتفاقی که نه در انقلاب فرانسه و نه در انقلاب روسه رخ نداد و در کمتر از دو دهه هردو انقلاب از بین رفت.
 
وی با اشاره به شهادت شهید امنیت  شهید محمدحسین حدادیان و نحوه شهادت وی گفت: او یک نسل سومی بود ولی احساس تکلیف باعث شد به پاسداران برود و در مقابل دواعش وطنی سینه سپر کند. نسل سوم  انقلاب اسلامی پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند که نمود واقعی آن را می‌توان در مراجعه جوانان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حریم اهل بیت(ع) مشاهده کرد.
 
پخش کلیپ برنامه‌های آموزشی سال ۹۶ مساجد سطح استان تهران
 
در بخش دیگری از این مراسم کلیپی با موضوع برنامه‌های آموزشی سال ۹۶ در سطح مساجد استان تهران پخش شد.
 
 
رونمایی از کتب منتشر شده مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال جاری
 
آیین رونمایی از دو جلد کتاب و دو سند راهبری مسجدی از دیگر برنامه‌های همایش امروز بود. 
 
در این مراسم رونمایی دوجلد کتاب «مسجد در آینه ثقلین» و «مسجد در آیات و در روایات سیره» و همچنین دو سند با موضوع نوجوان و جوانان صورت پذیرفت.
 
گفتنی است در بخش پایانی این همایش حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به عنوان سخنران ویژه مراسم به ایراد سخن پرداخت و برنامه‌های آتی مرکز و مساجد را تبیین کرد.

گزارش تصویری این همایش را در لینک زیر ببینید.

«همایش سالانه ائمه جماعات استان تهران برگزار شد» 

(پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۲۳
https://news.masjed.ir/u/m9n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید