دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۱۶
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری هفتم اسفندماه:

بسته شدن چند مسجد در قلب اروپا

درهای سه مسجد فرانسه بسته شدند، جشن ولادت حضرت فاطمه (ع) در «مسجد جامع غدیرخم»، ​مرمت مسجد تاریخی «خان» در کریمه و دوشنبه‌های قرآنی در «مسجد امام علی‌النقی (ع)» از عناوین مهم بسته ویژه خبری هفتم اسفند هستند.

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۲۰

به گزارش  پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند. 

درهای سه مسجد فرانسه بسته شدند

به گزارش شبکه خبری «الیوم 24» ژرار کولومپ؛ وزیر کشور فرانسه روز گذشته (یکشنبه 6 اسفندماه) اعلام کرد: طرح توطئه حملات به فرانسه از آغاز ماه ژانویه خنثی شده است.

وزیر کشور فرانسه همچنین اعلام کرد که درهای سه مسجد نیز بسته شده‌اند که یکی از آنان در شهر مارسی بوده است.

 

جشن ولادت حضرت فاطمه (ع) در «مسجد جامع غدیرخم»
این برنامه‌ها از هشتم تا هفدهم اسفند ماه در این مسجد برپا می‌شود، افزود: روزهای ۸،۱۱ و ۱۲ اسفند ماه، در این مسجد حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی،۹ اسفندماه، حجت الاسلام رضازاده در این مسجد به سخنرانی می پردازند. مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم، خاطر نشان کرد:۱۳ و ۱۴ اسفندماه هم در این مسجد، حجت الاسلام مشکوری، سخنرانی می‌کند.
۱۷ اسفندماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء هم جشن ولادت حضرت فاطمه (ع) در این مسجد با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی همراه با مولودی‌خوانی و تواشیح برپا می‌شود.
شکرنابی ادامه داد: هممچنین از ۱۸ تا ۲۲ اسفندماه هم در این مسجد حجت الاسلام شریعتی سخنرانی می‌کند. یادآور می‌شود؛ مسجد جامع غدیرخم، در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

 

مرمت مسجد تاریخی «خان» در کریمه

به گزارش شبکه خبری «صد البلد» مسوولان شهر باغچه سرای شبه جزیره کریمه  اوکراین اقدام به عملیات مرمت مسجد جامع تاریخی خان کردند.

برای نخستین بار پس از 500 سال این مسجد مورد مرمت قرار گرفته است. این مسجد در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. این مسجد در 10 کیلومتری سیمفروپل، پایتخت کریمه واقع شده‌ است.

 

دوشنبه‌های قرآنی در «مسجد امام علی‌النقی (ع)»

فرهنگ‌سرای رویش برای بسط و گسترش علوم قرآنی، ویژه‌برنامه دوشنبه‌های قرآنی را با کرسی تلاوت با حضور قاریان برتر، برپایی نماز جماعت و سخنرانی امام جماعت و تجلیل از فعالان قرآنی، روز دوشنبه، هفتم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام علی النقی (ع) برگزار می‌کند.

شهروندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند در روزهای یاد شده به مسجد امام علی‌النقی (ع) واقع در سرآسیاب مهرآباد، خیابان طالقانی، کوچه احقاقی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۶۸۸۵۵۳ تماس بگیرند.

 

مسجد والفجر سوگوار شهادت حضرت ام‌البنین (ع)

مراسم سوگواری شهادت حضرت ام‌البنین (ع) در مسجد والفجر کاشانک برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی سید امیر عبدالملکی و با مرثیه‌خوانی جواد مقدم، مقداد پیرحیاتی و امیررضا سیفی، دهم اسفندماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مسجد والفجر کاشانک در نیاوران، کاشانک واقع شده است.

 

سلسله جلسات تفسیر زیارت جامعه کبیره در مسجد دانشگاه صنعتی شریف

سلسله جلسات تفسیر زیارت جامعه کبیره، دوشنبه هر هفته، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این سلسله جلسات با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این مسجد انجام می شود.

یادآور می شود، مسجد دانشگاه صنعتی شریف، در خیابان آزادی، نرسیده به بزرگراه یادگار امام واقع شده است.

 

حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی
به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» گروهی از شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه (6 اسفندماه) از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند. این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شد.

شاهدان عینی گزارش دادند: شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلف مسجدالاقصی گردش کردند و در منطقه باب‌الرحمه به سخنانی درباره معبد موهوم سلیمان گوش دادند و علاوه بر آن تلاش کردند آیین تلمودی در این منطقه برگزار کنند.

 شهرک‌نشینان به شکل روزانه به مسجدالاقصی حمله می‌کنند و حرمت این مکان را می‌شکنند و در صدد هستند مانند مسجد ابراهیمی این مسجد را نیز تقسیم زمانی و مکانی بکنند.

 

 

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۲۰
https://news.masjed.ir/u/nDv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید