شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۹۰
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری پنجم اسفندماه:

ورود دو نماینده کنگره آمریکا به مسجدالاقصی محکوم شد

محکومیت ورود دو نماینده کنگره آمریکا به مسجدالاقصی, مراسم گرامیداشت شهید حدادیان, لغو خطبه و نماز جمعه در مساجد «عدن» و مراسم چهلم شهدای سانچی در «مسجد جامع شهرک غرب» از عناوین بسته ویژه خبری هستند.

(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند. 


مراسم گرامیداشت شهید حدادیان برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت شهید محمد‌حسین حدادیان شهید مدافع وطن طی روزهای آینده در امامزاده‌ علی‌اکبر(ع) و مسجد قائم(عج) چیذر برگزار می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه بعد از نماز مغرب در مسجد قائم(عج) چیذر برگزار می‌‌شود.

 

اردوغان مسجد «کتشاوه» الجزایر را افتتاح می‌کند

به گزارش شبکه خبری «العرب» عبدالقادر مساهل؛ وزیر امور خارجه الجزایر روز پنج‌شنبه (سوم اسفندماه) به آنکارا رفت تا مقدمات حضور «رجب طیب اردوغان» به الجزایر را در پایان ماه جاری فراهم کند.

وزیر امور خارجه ترکیه، گفت: در اواخر ماه جاری اردوغان برای افتتاح مسجد کتشاوه که میراث فرهنگی مشترک دو کشور ترکیه و الجزایر محسوب می‌شود، به این کشور می‌رود و تعدادی از سرمایه‌گذاران ترک نیز وی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

مسجد جامع کتشاوه از قدیمی‌ترین مساجد تاریخی در الجزایر به شمار می‌رود و سال ساخت آن به 1613 می‌رسد و ترکیبی از معماری رومانی و عربی و ترکی را دارا است و سال 1794 «دای حسین» آن را توسعه داده است.

 

خطبه و نماز جمعه در مساجد «عدن» لغو شد

به گزارش شبکه خبری «اخبار الیمن» در اعتراض به ادامه ترورهایی که ائمه و خطبای مساجد را از سه سال گذشته تاکنون هدف خود قرار داده‌اند، خطیب و امام جماعت یکی از مساجد عدن، خطبه و نماز جمعه را در مساجد این استان لغو کرد.

نمازگزاران گزارش دادند: شیخ حسین الصوبی؛ امام و خطیب مسجد «ابن عباس» در شهر المعلا عدن پس از اقامه نماز عشاء روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل عدم امنیت خطباء در مساجد، نماز جمعه لغو می‌شود.

 

مراسم چهلم شهدای سانچی در «مسجد جامع شهرک غرب»

مراسم چهلم شهدای سانچی ساعت 16 تا ۱۷و ۳۰ روز شنبه در مسجد جامع شهرک قدس( شهرک غرب) واقع در میدان صنعت، نبش خیابان شهیدحسن سیف (روبروی پاساژ میلاد) برگزار می شود.

کشتی نفتکش سانچی 16 دیماه امسال دراثر برخورد یک فروند کشتی فلهبر چینی با آن، دچار سانحه شد و آتش گرفت.در اثر این حادثه 32 دریانورد و سرنشین این کشتی به شهادت رسیدند.

 

ورود دو نماینده کنگره آمریکا به مسجدالاقصی محکوم شد

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» شیخ عمر الکسوانی؛ مدیر مسجدالاقصی، حمله دو نماینده کنگره آمریکا به صحن‌های این مسجد را که با همراهی گروهی از شهرک‌نشینان در بعد از ظهر پنجشنبه انجام شد، محکوم کرد.

 

مسجدی با کتابخانه‌‌ای متفاوت

گزارشی از مسجد جامع انصار المهدی(عج)؛ وارد مسجد که می‌شوی اولین چیزی که قبل از ورود به حیاط و شبستان مسجد نظرت را جلب می‌کند انبوه کتاب‌هایی است که در چهار طاقچه بخش ورودی مسجد گذاشته‌اند. از کتابدار، مسئول یا مراقبی هم خبری نیست. به طرف کتاب‌ها می‌روی و ورقشان می‌زنی اما طبق عادت این شهر که هر زمان به چیزی دست بزنی سریع صاحب پیدا می‌کند و بالاخره یکی از راه می‌رسد و می‌گوید دست نزن، انتظار داری یکی سربرسد و بگوید دست نزن اما هیچ کس سر نمی‌رسد.  ادامه گزارش مسجدی با کتابخانه‌‌ای متفاوت را بخوانید.

 

مراسم ختم کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر فلاح

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم ختم مرحوم عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم روز یکشنبه، ۶ اسفندماه‌ در مسجد ابوذر محله فلاح از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

 

(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۰
https://news.masjed.ir/u/ngb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید