شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۸۴
گزارشگر : ایده ایده
یکشنبه 6 اسفندماه،

مراسم ختم کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر فلاح

مراسم ختم مرحوم عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر محله فلاح برگزار می‌شود.

(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصص مسجد، مراسم ختم مرحوم عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر محله فلاح برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، این مراسم روز یکشنبه، ۶ اسفندماه‌ در مسجد ابوذر محله فلاح از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود: عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در سن ۵۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. وی از خطاطان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن ایران، پنجشنبه شب، سوم اسفندماه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

وی متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در تهران در خانواده‌ای مذهبی و هنردوست چشم به جهان گشود و در سن ۱۵ سالگی و در دوره راهنمایی تحصیلی توسط یکی از معلمان خود علاقه‌مند به هنر اصیل و والای خوشنویسی شد. ناگزیر، عشق و علاقه شدید به هنر خوشنویسی، او را به شرکت در دوره‌های آموزشی انجمن خوشنویسان ترغیب کرد و سال‌ها تحت تعلیم اساتید برجسته قرار گرفت.

ولی‌زاده علاوه بر خط نستعلیق به خط نسخ ایرانی روی آورد و در سال ۱۳۷۸ موفق به کسب مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و پس از کسب مدرک ممتاز به شغل کتابت روی آورد و کتابت کتب ادبی از جمله دیوان حافظ، دیوان باباطاهر عریان، رباعیات خیام و ... را آغاز کرد و کتابت کلیات مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه دیگر را نیز به خط نسخ در کارنامه خود دارد.

وی با عنایت حضرت حق و کسب تجربه و مهارت‌های لازم، موفق به کتابت اولین کلام‌الله مجید در سال ۱۳۸۲ شد و تاکنون هشت مرتبه این مصحف شریف را کتابت کرد. همچنین  از او نزدیک به ۸۴ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۵۵
https://news.masjed.ir/u/m5n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید