چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۰۹۸۵
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری بیست و پنجم بهمن ماه:

بازدید سرّی عروس ملکه الیزابت از مساجد لندن

بازدید عروس سلطنتی بریتانیا از مسجدی در نزدیکی برج گرانفل، ترور یک امام جماعت دیگر در صنعا، کمبود سفارش تألیف کتاب در حوزه مساجد، درخواست یهودیان افراطی برای «راهپیمایی درها» در مسجدالاقصی، برگزاری مراسم ستارگان بهشتی در مسجد امام رضا(ع)میدان ابوذر و مراسم عزاداری حضرت فاظمه زهرا(س) در مساجد تهران از عناوین مهم بسته ویژه خبری بیست و پنجم بهمن هستند.

(چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۵۳

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

 «ستارگان بهشتی» در «مسجد امام رضا (ع)»

پایگاه بسیج مسجد امام رضا (ع) «همایش ستارگان بهشتی» و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت «اصغر فلاح پیشه» شهید مدافع حرم را پنجشنبه 26 بهمن‌ماه از ساعت 15 در  خمیه‌گاه شهدا برگزار می‌کند. حجت‌السلام والمسلمین مصطفی کرمی، سخنران این مراسم است و مرتضی طاهری در آن مداحی می‌کند.

خمیه‌گاه شهدا در تهران، میدان ابوذر، جنب حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر، واقع شده است.

 

 شرح خطبه فدکیه، در مسجد پنبه چی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان از برگزاری شرح خطبه فدکیه در مسجد پنبه‌چی خبر داد. این نشست با حضور حجت‌الاسلام بهاری در این مسجد و همزمان با ایام فاطمیه برگزار می‌شود.
مسجد پنبه‌چی، در خیابان ولیعصر (عج) خیابان وحدت اسلامی واقع شده است.

 

استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در اجرای طرح «اخوالقرآن»

پیام صدریه مدیر انتشارات بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه، نهادی علمی و پژوهشی است و کمتر جنبه اجرایی دارد، گفت: این بنیاد به دلیل ساختار خود، همیشه تمایل به همکاری با دستگاه‌های اجرایی داشته که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله آن‌ها است.

 

کمبود سفارش تالیف کتاب در حوزه مساجد

حجتالاسلام محمدرضا پیشنمازی با اشاره به کمبود سفارش تالیف کتاب در حوزه مسجد به نویسندگان، گفت: همان گونه که دیگر ادیان و مذاهب، مکانی برای عبادت دارند، مساجد هم مرکز استقرار و تصمیمات اسلامی بوده‌اند، زیرا در صدر اسلام پیامبر گرامی اسلام (ص) از همین مرکز، بسیاری از امور جامعه دینی را مدیریت میکرد، اما امروز کارکرد مساجد در تمامی حوزهها حتی نشر کمرنگ شده است.

 

گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی در «مسجد جامع اراج»

مراسم گرامیداشت یادواره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای محله اراج با سخنرانی و روایتگرای حجت‌الاسلام وافی و با مرثیه‌خوانی میثم مطیعی ،۲۵  بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع اراج برگزار می‌شود.

مسجد جامع اراج در اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، محله اراج واقع شده است.

 

«مسجد جامع غدیرخم» سوگوار در ایام فاطمیه

 محسن شکرنابی مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم از برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) از ۲۳ بهمن‌ماه به مدت ۵ شب در مسجد جامع غدیرخم، خبر داد. این مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام امیر مهدی امین در این مسجد برپا می‌شود.

مسجد جامع غدیرخم، در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

 

بازدید سری «مگان مارکل» از مسجد «المنار» لندن

 منابع آگاه  گزارش دادند: مگان مارکل در ادامه بازدیدهای سری خود از برخی مکان‌های لندن مثل برج گرانفل، از مسجد المنار که در مجاورت این برج مسکونی در غرب لندن قرار دارد، بازدید کرد.

 عبدالرحمن السید؛ مسئول اجرایی مسجد المنار، گفت: بازدید مارکل از این مسجد، سومین بازدید خانواده سلطنتی بریتانیا از این مسجد است و برای نخستین‌بار، شاهزاده چارلز در سال 2001 میلادی از این مسجد بازدید کرد.

 14 ژوئن سال 2017 میلادی، در حادثه آتش‌سوزی برج مسکونی گرنفل لندن 58 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

 

به درخواست یهودیان افراطی «راهپیمایی درها» در مسجدالاقصی برگزار می‌شود  

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» سازمان‌‌ها و گروه های افراطی یهودی از هواداران خود خواستند امروز چهارشنبه در مراسم راهپیمایی درها (محاصره ماهیانه درهای مسجدالاقصی) حضور داشته باشند. بعد از ظهر امروز چهارشنبه قرار است سازمان های افراطی، راهپیمایی خود را از میدان البراق در ساعت 7 بعداز ظهر آغاز کنند و این راهپیمایی تا ساعت 9 شب ادامه خواهد داشت.

 

امام جماعت مسجد «الثوار» ترور شد

به گزارش شبکه خبری «آبراه» «شیخ شوقی کمادی»  امام جماعت و خطیب مسجد الثوار در عدن صنعا صبح روز سه شنبه (24 بهمن‌ماه) به دست افراد ناشناس ترور شد. این امام جماعت، سوار بر خودرو در حال حرکت بود که هدف افراد ناشناس قرار گرفت.

 

 

(چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۵۳
https://news.masjed.ir/u/o5g
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید