دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۹۶۴
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری بیست و سوم بهمن ماه:

یازده مسجد تهران مبداء حماسه 22 بهمن 96

یازده مسجد تهران مبداء حماسه 22 بهمن 96، تقدیر از دانش‌آموزان برتر در مسجد روح‌الله افسریه، برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در «مسجد علی بن الحسین (ع)»، به آتش کشیده شدن مسجدی در شمال هلند و اظهار نظر یک نویسنده حوزه مسجد در خصوص با رابطه نشر و مسجد، از عناوین مهم بسته خبری 23 بهمن هستند.

(دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

 

یازده مسجد تهران مبداء حماسه 22 بهمن 96

مسجد امام حسین (ع)،  مسجد جامع ابوذر، مسجد امام هادی(ع)، مسجد دارالسلام، مسجد الجواد(ع)، مسجد حضرت امیر(ع)، مسجد المهدی(عج)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)،  مسجد امام سجاد(ع)، مسجد امام جعفر صادق (ع) و  مسجد حضرت رسول اکرم(ص) مبداءمسیرهای پیاده روی 22 بهمن 96 و ایجاد حماسه تماشایی 22 بهمن بودند.

 

تقدیر از دانش‌آموزان برتر در مسجد روح‌الله افسریه

مراسم جشن 22 بهمن و تقدیر از دانش آموزان برتر و ممتاز دبیرستان یاران ثقلین با حصور نمازگزاران و دانش آموزان و اولیاء آنها، شنبه 21 بهمن در مسجد روح الله افسریه برگزار شد.

 

افتتاح مجتمع فرهنگی مسجد بقیع با حضور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

مجتمع علمی و فرهنگی مسجد بقیع صبح روز چهارشنبه ۱۹ بهمن با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد افتتاح شد.

مسجدی در شمال هلند به آتش کشیده شد

به گزارش شبکه خبری «دیلی صباح» یک فرد ناشناس روز یکشنبه (23 بهمن‌ماه) مسجدی وابسته به مرکز وقف اسلامی در شهر «دراختن» شمال شرق هلند را به آتش کشید. این حمله حدود ساعت ۴ صبح به وقوع پیوست و دوربین‌های مراقبت، تصاویری از فرد مهاجم را ثبت کرده است.

اخیراً تعدادی از مساجد در کشورهای اروپایی هدف حمله قرار گرفته‌اند و این حملات با افزایش موج اسلام‌هراسی در این کشورها همراه شده است. برخی احزاب افراطی برای منافع انتخاباتی خود از این نوع حملات به مساجد حمایت می‌کنند.  

 

مسجد تاریخی «سلیمیه» ترکیه مرمت می‌شود

به گزارش شبکه خبری «ترک پرس»، شهر ادیرنه ترکیه خود را برای عملیات مرمت مسجد سلیمیه که «سینان» معمار مشهور عثمانی آن را طراحی کرده است، آماده می‌کند. درهای این مسجد در زمان عملیات مرمت به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود، ضمن اینکه مرمت این مسجد مورد موافقت شورای ولایت منطقه‌ای نیز قرار گرفته است. والی ادیرنه، اظهار کرد: این مسجد تاریخی سالانه پذیرای سه میلیون بازدیدکننده است.

 

یک نویسنده در حوزه مسجد: در تربیت نویسنده زبده در حوزه مسجد غافل بوده‌ایم

موظف رستمی در رابطه با وضعیت نشر در حوزه مسجد، معتقد است. امروز تعداد نویسندگانی که در حوزه مسجد فعالیت می‌کنند، نسبت به نویسندگان سایر حوزه‌ها محدود است. وی با اشاره به محدود بودن نویسندگان تخصصی در حوزه مسجد، خاطر نشان کرد: بیشتر کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، به صورت پراکنده و محدود به کار نویسندگی در حوزه مسجد مشغول هستند.

این نویسنده و محقق در حوزه مسجد با اشاره به مشکلات و چالشهای پیشرو در این زمینه، اظهار کرد: علیرغم اینکه مساجد پایگاه و بستر فعالیتهای دینی هستند، اما متاسفانه در بخش دانشگاهی و حوزوی  با موضوع مسجد هنوز نتوانستهایم، نویسندگان متخصصی پرورش دهیم، معتقدم اگر قداست و جایگاه مسجد به درستی تشریح و تبیین نشود، دیگر فعالیتهایی که در این بستر فراهم میشود، هم به صورت صحیح انجام نمیگیرد.

 

«مسجد علی بن الحسین (ع)» سوگوار شهادت حضرت فاطمه (ع)
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمود ریاضت و با مرثیه‌خوانی اسماعیل شبرنگ، از 20 تا 28 بهمن‌ماه در مسجد علی‌بن‌الحسین(ع) برگزار می‌شود. مسجد علی‌بن‌الحسین(ع) در میدان تجریش، خیابان شهید احمدی زمانیواقع شده است.

 

یادواره‌ شهدای شهر اندیشه در «مسجد امام جعفر صادق(ع)»

مراسم دهمین یادواره‌ شهدای شهر اندیشه، ۲۲ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌السلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) برگزار شد. مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) در شهرستان شهریار، شهر اندیشه، فاز ۱، واقع شده است.

 

سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در برخی از مساجد شرق تهران

حجتالاسلام محسن کرمانی از برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(ع) در مساجد شرق تهران خبر داد و گفت: مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مساجد جامع ابوذر، اباعبدالله(ع) و امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

 

حمله شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» گروهی از شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه 22 بهمن‌ماه) از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند. «الیوم السابع» می‌گوید: این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شده است.

 

حمله صهیونیست‌ها به مسجد تاریخی «حسن بک»

به گزارش شبکه خبری «فلسطین آنلاین»: «مسجد حسن بک» در شهر یافا صبح روز پنجشنبه (19 بهمن‌ماه) هدف حمله شهرک‌نشینان قرار گرفت.

شیخ احمد عجوه؛ امام جماعت مسجد حسن بک، گفت: یک فرد ناشناس  در حالیکه به زبان عبری صحبت می‌کرد، هنگامی که موذن مسجد در حال اذان گفتن از این مسجد بود، بطری شیشه خالی را به سمت این مسجد پرتاب کرد.

 

 

(دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱
https://news.masjed.ir/u/iCf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید