دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۹۲۸
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام نوری در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

مساجد پایگاه شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی هستند

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد اصلی‌ترین ویژگی مساجد را برخورداری آنها از پیوند مردمی دانست و گفت: مساجد در تمام چهار دهه انقلاب همواره پیوند مکتبی خود را با مرجعیت و ولایت حفظ کرده‌اند.

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۳۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام علی نوری، معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد درباره «جایگاه مساجد به عنوان کانون انقلاب» گفت: مساجد در ایران اسلامی پایگاه اصلی ایجاد، شکل‌گیری، رویش و استمرار انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین ویژگی مساجد برخورداری آنها از پیوند مردمی است گفت: مساجد از زمان مبارزات انقلابی همواره به وسیله مردم و با حضور مردم اداره شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد در تمام چهار دهه انقلاب همواره پیوند مکتبی خود را با مرجعیت و ولایت حفظ کرده‌اند افزود: مساجد با محوریت امامت و ولایت پایگاه حضور مردمی بوده‌اند و جمعی ولایی را تشکیل داده‌اند.

حجت الاسلام نوری خاطر نشان کرد: این جمع مردمی که برپایه ایمان پیوند خورده‌اند و به ولایت متصل هستند در تاریخ صد سال گذشته کشور اثر گذار بوده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت تا خرداد 42 و قیام امام خمینی(ره) از خاستگاهی به نام مسجد برخواسته است اظهار داشت: انقلاب از خواست و اراده مردم در تغییر نشأت می‌گیرند که این خواست و اراده مبتنی بر یک نگاه دینی نیز بوده است.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه خواست دینی مطمئنا باید از یک پایگاه دینی نیز رقم بخورد افزود: انقلاب در مسیر پیش رو، در اهداف و آرمان‌های خود و در هر بحران و برهه‌ای از زمان از این حضور مردمی بر پایه ایمان و اتصال به ولایت در مساجد برخوردار بوده است.

وی مساجد را پایگاهی برای حضور همه اقشار جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: مساجد باید توسعه زمینه‌های حضور همه اقشار را با انگیزه‌های متنوع  و با سلیقه‌های متعدد در مناسبات دنیای امروز فراهم آورد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امروزه رقبای بسیاری در این زمینه پیدا کرده‌ایم گفت: حضور مردم در مسجد امروزه نیازمند زیرساخت‌های به روز است.

وی افزود: در حوزه سیاسی در مسجد همواره از تحزب و حزب گرایی پرهیز کرده‌ایم، ولی امام جماعت مسجد باید نقش بصیرت افزایی، روشنگری و آگاهی بخشی به جهت حضوری انقلابی را ایفا کند.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه امام جماعتی که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی دغدغه نداشته باشد مساجد را به سمت سکولاریسم پیش خواهد برد گفت: مسجد سکولار مسجدی است که به دین حداقلی روی می‌آورد و پیوندش با مرجعیت و ولایت را از دست می‌دهد که نتیجه آن ناکارامدی مسجد خواهد بود.

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۳۲
https://news.masjed.ir/u/min
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید