چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۹۲۲
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله صدیقی:

دغدغه مردم را داشتن، خود دینداری است

امام جمعه موقت تهران در درس اخلاق خود با بیان اینکه خدمت به مردم بسیار ارزشمند است، گفت: دغدغه مردم داشتن عین دین است هرکسی صبح بیدار شود و دغدغه مردم را نداشته باشد مسلمان نیست.

(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبراکرم(ص) به بندگان خودش هشدار می‌دهد و می‌فرماید: ای پیامبر به اعراب بگو کسانی که می‌گویند ما ایمان آوردیم، بگویند ما اسلام را قبول کردیم و تسلیم شدیم.

وی افزود: شیطان انسان را با وسوسه‌های گوناگون به تسویف وا می‌دارد تا با وعده‌های پوچ انسان را از توبه کردن بازدارد؛ بنابراین ایمان انسان به دور از هر تظاهری باید باطنی و قلبی باشد تا با وسوسه‌های شیطان گمراه نشود.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اطاعت از خداوند گواه بر صداقت انسان است، ابراز کرد: انسان نمی‌تواند ادعای ایمان داشته باشد و خود را مومن فرض کند اما از حضرت حق و ائمه اطهار(ع) اطاعت نکند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن کریم برای همه زمان‌ها و مکان‌ها سخن دارد، اظهار داشت: انسان در مواجه با مشکلات باید به قرآن کریم رجوع کند. پیامبراکرم(ص) با مشرکان و یهودیان پیمان و تعهدات طرفینی داشتند اما بعد از برخی اتفاقات و با نزول آیات برائت ایشان ورود مشرکان را به مکه ممنوع کردند و با نقض عهد یهودیان مدینه با آنان به جنگ پرداختند و این نشان می‌دهد که احکام جامعه اسلامی شناور است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اطاعت از احکام الهی رضایت خداوند را در بر دارد، گفت: معامله با خداوند پرسودترین و بی ضررترین تجارت است و این مهم با انجام احکام الهی میسر می‌شود. خداوند خوراکی‌ها و زنیت‌های حلال را برای انسان قرار داده تا از آن برای کسب رضایت الهی بهره ببرد.

وی ادامه داد: ترک هوای نفس باید برای کسب رضای الهی صورت بپذیرد حتی اعمال انسان نیز نباید با غفلت از رضای الهی در راستای کسب وجاهت اجتماعی باشد.

آیت‌الله صدیقی ارزش عمل را به نیت دانست و گفت: عمل اگر برای خدا باشد دو وجه دارد نخست آنکه عملی که برای خدا باشد ماندگار است و هرگز نابود نمی‌شود و دیگر اینکه پاداش و حسناتی است که انسان از آن عمل دریافت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اطاعت کردن انسان از خداوند هنر فرد نیست پس نباید نسبت به اعمال نیکش متکبر شود و از شکاف‌های نفسانی خویش غفلت کند. انسان هرگز نباید توقع داشته باشد که عملش رویش داشته باشد زیرا این غفران خداوند است که رویش دارد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خدمت به مردم بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: دغدغه مردم داشتن عین دین است هرکسی صبح بیدار شود و دغدغه مردم را نداشته باشد مسلمان نیست.

(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷
https://news.masjed.ir/u/k0p
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید