سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۹۰۶
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری هفدهم بهمن ماه:

حضور «دالایی لاما» در مسجد شیعیان هندی

حضور «دالایی لاما» در مسجد شیعیان هند, میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فردوسیه در محفل انس با قرآن به همت اوقاف شهریار, برگزاری یادواره شهدای «مسجد صاحب‌الزمان» با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و یادواره شهدای مسجد سپهسالار حسین (ع) با سخنرانی سردار غیب‌پرور و گشایش شمالی ترین مسجد مسلمانان روسیه از عناوین مهم بسته ویژه خبری هفدهم بهمن هستند.

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۳۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

 

حضور «دالایی لاما» در مسجد شیعیان هندی و دیدار گرم با روحانیون

 حدود ۶ ماه پیش «دالایی لاما» رهبر معنوی تبت که در تبعید به سر می‌برد، سفری به منطقه‌ی «لداخ» در شمال ایالت «کشمیر و جامو» در شمال هند داشت که به خاطر حضور بوداییان به «تبت هند» مشهور است. او در سفر خود به شهر «له» در این منطقه، پس از حضور در یک معبد بودایی، قدم‌زنان به یکی از مساجد اهل سنت و سپس به یکی از مساجد شیعیان این شهر رفت.

وی تعریف کرد که چگونه در دوره‌ی پنجمین دالایی لاما در تبت، زمینی به گروهی از بازرگانان اهل لداخ اهدا شده بود تا برای خودشان مسجدی احداث کنند. تاسیس این مسجد نقطه‌ی آغاز حضور مسلمانان تبتی بوده است.

عکس‌های این دیدار را به تازگی وبسایت دالایی لاما منتشر کرده است

 

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فردوسیه میزبان محفل انس با قرآن به همت اوقاف شهریار

فرهاد غیاث پور مسئول فرهنگی اوقاف شهریار گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با تهاجم فرهنگی محافل انس با قرآن در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه 18 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک فردوسیه شهریار برگزار خواهد شد

 

یادواره شهدای «مسجد صاحب‌الزمان» برگزار می‌شود

یادواره شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) تحت عنوان «سردار آتش به اختیار» چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار می‌شود.

 

برگزاری یادواره شهدای مسجد سپهسالار حسین (ع) با سخنرانی سردار غیب‌پرور

یادواره شهدای گرانقدر مسجد سپهسالار حسین (ع) 26 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا  با سخنرانی سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود

مسجد سپهسالار حسین(ع) در خیابان فرجام شرقی، چهارراه ولیعصر (عج)، خ شهید باقری واقع شده است.

 

شمالی ترین مسجد مسلمانان روسیه گشایش یافت

مسجد جامع شهر آرخانگلسک در شمال غرب روسیه که شمالی ترین مسجد مسلمانان این کشور محسوب می‌شود در مراسمی که از شبکه دولتی روسیه ۱ به صورت زنده پخش می شد، گشایش یافت.

در مراسم افتتاح مسجد جامع آرخانگلسک جمعی از رهبران مسلمانان روسیه از جمله شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های روسیه، رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان و ایگور اورلوف استاندار استان آرخانگلسک شرکت کردند.

 

سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در  مسجد جامع‌الرسول (ص(
مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مسجد جامع‌الرسول(ص) با سخنرانی حجت‌الاسلام بیات از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت پنچ شب برگزار می‌شود.

مسجد جامع‌الرسول (ص) در میدان رسالت واقع شده است.

  

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۳۹
https://news.masjed.ir/u/lx7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید